Mott Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hello, har netopp kjøpt nytt Sandy Bridge system. Når jeg starter maskinen så slår den seg på deretter etter 1 sek slår den seg av igjen, så på igjen, så av igjen, helt til jeg slår av PSUen. Har forsøkt å ta utav ALT unødvendig av maskinen. Har forsøkt en annen PSU Har forsøkt å skifte "outlet" og strømkabel Maskinvare: MSI H67MA-E45 Intel i5 2400 Kingston DDR3 HyperX CL7 Noen som vet hva som kan forårsake dette problemet? Lurer på om noen av komponentene er DOA, men vil helst ikke bruke ekstra tid og penger på å sende komponentene inn til Komplett. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 har du koblet til 4/8 pins kabel til cpu? hvis cpu ikke får strøm looper den sånn som du beskriver. http://img210.imageshack.us/img210/6488/4pin3iu.jpg Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Gå over alle kablene, og se at alle kabler sitter riktig i, og at alle kabler som er nødvendige er i. Husk at hovedkortet trenger en 24pins kabel og en 8pins kabel Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Den er koblet til. Hadde den også i når jeg forsøkte med en annen PSU. Noen som har noen andre ideer? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Prøv med en rambrikke, i en slot, prøv å bytt om på slotene, og prøv gjerne alle forskjellige brikkene, men bare en om gangen. Eller begyn når du har koblet alt sammen, og ta bort en og en del, til du finner synderen.. Kan også være at noe er DOA, men om det hadde vært cpu som hadde vært doa tror jeg nok det bare hadde lyst i cpu lampa.. Lenke til kommentar
steffenag Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Kansje noen har hatt det morsomt med shutdown.exe Husker jeg pleide å sette på den automatisk når windows starta på mine venner. De ble forrbannet da pcen skrudde seg av straks de kom på Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 han kommer seg nok ikke engang inn i windows etter det jeg forstår, er en evig loop ved POST. og shutdown.exe slår av maskinen, ikke restarter den.. Lenke til kommentar
steffenag Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 ok, men shutdown.exe kan gjøre mer enn bare skru av pc'n. Den kan også restarte den... Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Er snakk om kun en rambrikke. Har også forsøkt den i DIMM slot 1 og slot 2 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Er det snakk om en helt ny maskin, eller kun HK,CPU og RAM? Sikker på at avstands-stykkene er plassert riktig, og at du har brukt riktige skruer og skruehull? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Har nå fått fikset problemet. Prøvde RAM i slot nr 3 og PCen startet som den skulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå