spetter Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Trenger tips hvor kan få tak i active dual link mini displayport adapter til DVI og eller HDMI Norske nettbutikker ser ut kun å selge Singel link mini displayport adapter og ikke dual link. Enn må ha dual link hvis enn skal ha 3 skjermer med større oppløsning enn 1920x1080 ? Har forstått det slik at om enn går for singel link mini displayport adaptere så får enn kun max 1920x1080 fordelt på 3 skjermer ? og ikke 5760 (1920x3)x1080 oppløsning som ved active adapter som skal få strøm via usb port ? edit2: Eller gjelder Singel link mini displayport adapter begrensningen på 1920x1080 pr skjerm og ikke totalt på alle skjermer ? Hvis det gjelder pr skjerm så holder singel link for min del Endret 12. mars 2011 av spetter Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Er det denne du tenker på? http://store.apple.com/no/product/MB571Z/A Lenke til kommentar
spetter Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Tja ? Ganske dyr den der. Men, er kanskje den mest logiske valget for å få tak i active dual-link mini displayport adapter til enten dvi eller hdmi ? Ser at den har dvi iallefall. Hva er den siste porten ? hdmi ? Om enn har 6970 skjermkortet og 2 24" skjermer med dvi og en annen skjerm med hdmi. Holder det da med å koble hdmi skjermen til hdmi porten på skjermkortet, den ene 24" skjermen til denne dual linken og siste 24" skjerm til en av dvi portene på skjermkortet !. Får teoretisk 3 skjermer da ? Eller blir dette feil ? Endret 12. mars 2011 av spetter Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Singel link er PER skjerm med en MAX på 1920x1200. Dual link stopper på rundt 2560x15xx ett eller annet husker ikke tallene i hodet Har selv ett trippel oppsett med HIS sin singel link adapter, riktignok med en konverter fra Mini display port til vanlig display port (Følger med i esken til 5970). Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Da har jeg fått tak i Sapphire Active Mini Displayport to Single-link DVI adapter. Dvs denne: http://www.komplett....aspx?sku=627425 Står active på pakken og på selve adapteret. Da skal jo skjermkortet støtte 3 skjermer ? Dvs, har koblet opp en HDMI direkte til skjermkort og en DVI kabel direkte til skjermkort. Dvs 2 legacy. samt en tredje dvi kabel på dette adapteret som er active. Skal ta fungere med 3 skjermer ? Men, får kun aktivert 2 skjermer om gangen når går inn på Ati catalyst controllpanel uansett ser det ut som. Ikke sikker på hva gjør feil. når prøver å extende en 3dje skjerm i screen resolution skjerm egenskapene får fortsatt unable to save display settings med active adapter Edit: Dette active adapteret har ikke usb tilkobet som skal lade adapter vi usb port. Går utifra at det kun er dual link adaptere som trenger mer strøm Edit2: På pakken står det Enables ATI Eyefinity support across three DVI monitors. Står det, men trodde ikke at det hadde noe å si på eyefinity Burde holde med 1xDVI - 1xHDMI - 1XMini displayport (Active mini displayport to single lini dvi adapter) Endret 16. mars 2011 av spetter Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Tror jeg fant ut av det.. HDMI porten og den ene eller begge DVI porten(e) deler samme resurser derfor ikke fungerte. Når koblet bort hdmi porten og satt en dvi til vga converter på den ene dvi porten fungerte det (2xdvi med en vga adapter og en displayport) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Lurer på det samme her, jeg bruker for tiden begge DVI-portene på mitt 6970. Nå skal jeg ha en tredje skjerm, og da tenkte jeg å kjøpe en DisplayPort->DVI adapter (active). Er det alt som skal til? Ble litt usikker pga vedkommende over måtte bruke DVI->VGA på den ene DVI porten for å få DVI+DVI+DP til å fungere. Det er jeg ikke interessert i. Vil bruke begge DVI portene som i dag + DP (om denne må konverteres til DVI spiller liten rolle så lenge det ikke er VGA). Trenger også å få bekreftet at dette oppsettet takler dual link båndbredde på to eller helst 3 av disse. Komplett sitt utvalg av DP kabler/adaptere: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&bn=10176&sortBy=p&zbo2=true Noen tips? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Det holder med å bruke begge DVI portene, samt en active mini displayport adapter til whatever DVI/VGA/HDMI. Da skal 3 skjermer fungerere. edit: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425 Endret 9. august 2011 av spetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå