Gå til innhold

Planlagt Tokyo reise i Juli, burde vi utsette?

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har planlagt en ferietur til Tokyo Japan i Juli, men med naturkatastrofen og tragedien som har truffet Japan nå burde vi vurdere å utsette reisen eller tror dere det vil være greit å dra til Tokyo som ikke er så hardt rammet av det som har skjedd?

Er jo en stund frem til Juli så ting kan vell være ok da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og kjæresten har planlagt en ferietur til Tokyo Japan i Juli, men med naturkatastrofen og tragedien som har truffet Japan nå burde vi vurdere å utsette reisen eller tror dere det vil være greit å dra til Tokyo som ikke er så hardt rammet av det som har skjedd?

Er jo en stund frem til Juli så ting kan vell være ok da?

Det spørs veldig på hvordan dette ender. Enkelte eksperter har jo spådd nye jordskjelv i selve Tokyo. Men hvis ikke det skjer, er det nok ikke noe problem å dra til Tokyo, det er nok bare de byene som er rammet av tsunamier jeg ville holdt meg unna. Noen er jo gjevnet med jorden, og enkelte tviler på om de noen gang blir gjenoppbygget.

Lenke til kommentar

Tokyo ble nesten ikke skadet under jordskjelvet i det hele tatt, og hvertfall ikke av tsunamien. Det er bare noen av stedene langs nord-øst kysten som ble tatt av tsunamien.

Ser ingen grunn til å avbestille den flyreisen :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal dit i begynnelsen av juni selv. Har allerede utsatt turen en stund pga. ulykken, men kunne ikke utsette det noe særlig mer da jeg skal besøke en kamerat i Tokyo som snakker språket flytende og har jobb der i kun en begrenset periode.

Naturlig å være litt mer engstelig enn ellers, men det er alltid jordskjelv i Japan med noen års mellomrom (var et digert i Kobe for bare noen få år siden) og skal man sikre seg mot det får man aldri dratt til Japan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...