RamGuy Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg og kjæresten har planlagt en ferietur til Tokyo Japan i Juli, men med naturkatastrofen og tragedien som har truffet Japan nå burde vi vurdere å utsette reisen eller tror dere det vil være greit å dra til Tokyo som ikke er så hardt rammet av det som har skjedd? Er jo en stund frem til Juli så ting kan vell være ok da? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Er jo en stund frem til Juli så ting kan vell være ok da? Nei. Eller... Spørs hva du legger i "ok". Men for meg, -nei. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg og kjæresten har planlagt en ferietur til Tokyo Japan i Juli, men med naturkatastrofen og tragedien som har truffet Japan nå burde vi vurdere å utsette reisen eller tror dere det vil være greit å dra til Tokyo som ikke er så hardt rammet av det som har skjedd? Er jo en stund frem til Juli så ting kan vell være ok da? Det spørs veldig på hvordan dette ender. Enkelte eksperter har jo spådd nye jordskjelv i selve Tokyo. Men hvis ikke det skjer, er det nok ikke noe problem å dra til Tokyo, det er nok bare de byene som er rammet av tsunamier jeg ville holdt meg unna. Noen er jo gjevnet med jorden, og enkelte tviler på om de noen gang blir gjenoppbygget. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har du bestilt flybilletter? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Har bestilt flybilletter ja, men disse kan jo avbestilles da. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Ikke noe problem overhodet. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Tokyo ble nesten ikke skadet under jordskjelvet i det hele tatt, og hvertfall ikke av tsunamien. Det er bare noen av stedene langs nord-øst kysten som ble tatt av tsunamien. Ser ingen grunn til å avbestille den flyreisen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 At juli er helt feil sesong iå reise til Tokyo er eneste grunn til å avbestille. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Så på dagsrevyen akkurat, en kar fra Norge var i Tokyo og merket nada. Eneste som var litt dodgy var dette med atomreaktorene, ellers var alt tipp topp. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Må vell nesten avvente dette med kraftverkene, men flyselskaper refunderer vell uansett reisen om Tokyo skulle ende opp med å være ubebodd i Juli. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Må vell nesten avvente dette med kraftverkene, men flyselskaper refunderer vell uansett reisen om Tokyo skulle ende opp med å være ubebodd i Juli. Tviler. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Tviler ikke. Fikk pengene mine tilbake med askegreiene, selv fra ryanair gikk det smertefritt. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Må vell nesten avvente dette med kraftverkene, men flyselskaper refunderer vell uansett reisen om Tokyo skulle ende opp med å være ubebodd i Juli. Tviler. Alle har fått full refund fra Cairo og Libya den siste tiden forøvrig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Refund er vel ofte avhangig av at om kommer offisielle reiseråd for området. Denne har akkurat kommet: http://www.landsider.no/traveladvice/japan/ "UD fraråder reise til eller opphold i Japan." Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Skal dit i begynnelsen av juni selv. Har allerede utsatt turen en stund pga. ulykken, men kunne ikke utsette det noe særlig mer da jeg skal besøke en kamerat i Tokyo som snakker språket flytende og har jobb der i kun en begrenset periode. Naturlig å være litt mer engstelig enn ellers, men det er alltid jordskjelv i Japan med noen års mellomrom (var et digert i Kobe for bare noen få år siden) og skal man sikre seg mot det får man aldri dratt til Japan. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Naturlig å være litt mer engstelig enn ellers, men det er alltid jordskjelv i Japan med noen års mellomromNoen år? Det er nå fremdeles flere jordskjelv i døgnet i området:http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/Maps/10/140_35_eqs.php Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Maa du saa maa du.....tror jeg droeyern litt , kanskje om 1-2 aar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå