arco3 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hei! Min mor skal kjøpe seg ny bærbar. Absolutt makspris er 5500, men gjerne 5000 eller lavere. Maskinen skal kun brukes til lette oppgave som nettsurfing, tekstbehandling o.l. Ikke noe spilling. Hun vil at maskinen skal være støysvak og helst ikke bli for varm under, da hun har den mye på fanget. Stort pluss om den har numerisk tastatur og kortleser for SD-kort. Batteritid er ikke så viktig, så lenge den holder en time eller to. Jeg lister opp noen som jeg har sett på, kanskje noen kan hjelpe meg å velge. 1. ACER Aspire 5742G Intel Core i3-370M, 4GB 2. ASUS K52DR AMD 2.3 4GB 3. ASUS K52JC CI3 2.4 4GB 4. ASUS K52N AMD 2.3 2GB+2GB 5. HP ProBook 4525s AMD Phenom II X3 P840 6. Acer Aspire 5742G Intel Core i5-460M 7. Acer Aspire 5742Z Intel P6100 Spesifikasjonsmessig skulle disse holde i massevis, men jeg har ikke peiling på støynivå og byggekvalitet. Noen som har erfaring med noen av disse? Tar gjerne imot andre forslag også. Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Å finne en pc til under 5000 kr er ikke noe problem. Det med varme under er generelt et problem med bærbare. Finnes matter du kan legge under så du kan ha den på fanget Jeg ville sjekket ut komplett.no De har peiling og en egen supporttelefon for handel. Så der tenker jeg du kan finne noe bra til billig penge! Lenke til kommentar
Armador Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Å finne en pc til under 5000 kr er ikke noe problem. Det med varme under er generelt et problem med bærbare. Finnes matter du kan legge under så du kan ha den på fanget Jeg ville sjekket ut komplett.no De har peiling og en egen supporttelefon for handel. Så der tenker jeg du kan finne noe bra til billig penge! Det syns jeg var et dårlig svar. Den beste datamaskinen er nr 6. (ang. varme vet jeg desverre ikke) Men det som kanskje vil hjelpe moren din mest er om du hjelper henne med å fjerne bloatware innstallere firefox/chrome fremfor IE, osv. Så den ikke blir treg etter 1 mnd. Til det hun skal bruke den til fungerer så godt som alle maskinene på markedet i dag, men vedlikehold er viktig, så man slipper at de blir tregere og tregere før de blir fulle av virus og annet dritt(samt støv)... Selv om nr 6 er best er den nærmest overkill. Endret 14. mars 2011 av Håk Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Takk for tipsene! Jeg har prøv å få henne til å bytte nettleser, men hun går bestandig tilbake til IE. Vedlikehold blir gjort regelmessig. Men det er en 4-5 år gammel maskin hun har fra før, så det er på tide med en ny. I tillegg er batteriet nesten helt ødelagt. Maks 10 minutter uten lading før det er tomt. Etter å ha lest diverse tester på nett og fått noen tips, har jeg inntrykk av at bærbare med Intel-prosessor er bedre med tanke på viftestøy enn med AMD-prosessor. Har også inntrykk av at maskiner fra Asus er generelt støysvake og har god byggekvalitet. Ser også at nr. 6 på papiret er best av disse, men er som sagt overkill. Kan derfor gjerne spare en tusenlapp.Så kanskje nr. 3 er et greit valg? Eller denne, som er på ukens tilbud hos PS.no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå