TheFly Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 God kveld. Jeg går for tiden et universitetsstudium, og har blandt annet faget "brukerkurs i matematikk" ( http://www2.uit.no/ikbViewer/page/studiesokere/studietilbud/emne?p_document_id=124332&ar=2009&semester=H&sprakkode=2&fagfelt=&faggruppe= ). Fra videregående har jeg både Matematikk R1 + R2, som jeg syns i aller høyeste grad overlapper dette kurset. Etter å ha ringt studiekonsulenten, kunne han konfrontere meg med at de ikke godkjente innpass om det var snakk om fag fra videregående. Alikevel er jeg meget lysten på å få innpass på faget - for pensum er jo så og si likt - og jeg har en relativt god karakter i faget fra før. Burde jeg bare gi opp, eller er vil ikke (min eventuelle) søknad bli behandlet om jeg forsøker? Har noen lignende erfaringer? På forhånd, takk for svar Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hvis det overlapper så mye som du sier, så er vel det bare positivt for deg? Smil og vær glad for at du får noen gratis/billige studiepoeng. Jeg kan legge til at jeg ikke i mine villeste fantasier kan se for meg at det ville blitt innvilget der jeg selv studerer. Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Poenget er at kurset ikke har noe med resten av utdanningen å gjøre. Jeg vil helst bli ferdig her jeg er så fort som mulig, og innpass på et av kursene ville hjulpet. Endret 12. mars 2011 av TheFly Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg vet ikke hvordan ordningen er ved UiO, men det burde vel gått an å ta et ekstra fag om du likevel har god kontroll på matematikken. Sikkert litt sent nå da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå