Konnis Skrevet 12. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2011 Hei, Vil kjøpe meg ny lommebok. Det jeg ser etter er en lommebok i skinn med rundt 6 kortplasser, seddellomme og aller helst myntlomme. Den bør ikke være særlig stor og klumpete. Vet ærlig talt ikke hva mer enn dette jeg bør stille som krav til lommeboka. Den bør ikke være for dyr. Hadde Exentri hatt myntlomme, hadde jeg kjøpt denne på flekken (for å gi en pekepinn på hvilken retning i lommebokjungelen jeg vil gå) http://exentri.no/672/6207/EXENTRI-TM-Kortholder-Art-EX-002-Brun.aspx Tips? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Hadde en Exentri før og hadde ikke problemer med å legge mynt sammen med sedler, så lenge det ikke var i foldene. Har du egentlig så mye mynt at du trenger mer plass? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Går ofte rundt med alt fra kronestykker til 20-kroninger som jeg gjerne vil ha plass til i lommeboka. Får jo alltid igjen mynt når man bruker sedler og. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Ja, ser den! Før slengte jeg de bare på en spilleautomat. Har du prøvd å legge de sammen med sedlene? Om du skal ha myntlomme tror jeg ting fort blir større. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Skjønner ikke at folk gidder å bruke kontanter. Jeg har sjeldent kontanter, og hvis jeg har holder jeg meg til lapper og unngår så langt som mulig mynter. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 13. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Som AnewZ sa, mynter er for samfunnstapere. Svært ukeege lyder lager de også. Kjøp en seddelklype i sølv og kast vekslepengene du får på tiggere. Men ærlig talt, ikke for å starte en diskusjon om hvorvidt kontanter er brukbart eller ikke, men kort er bedre i 9 av 10 tilfeller. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Av og til (f.eks. på bussen) er man nødt til å bruke kontanter og da hjelper de lite om man ikke liker kontanter. Og de gangene jeg var nødt til det brukte jeg bare seddellommen eller prøvde å finne en uteligger (ikke østeuropeer) med kopp. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Tiger har en modell som jeg mener å huske heter "Zip wallet", selv om bildesøk på google gir lite resultater. Hendig liten sak med et lite myntrom og plass til nok av kort på "utensiden" slik at de er lett tilgjengelige. Vet så og si samtlige Volt-butikker har den inne i både brun, sort og vinrød. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Så litt på noen Tiger-modeller, og denne virket jo grei nok: http://europe.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=1|55&BrandID=0&DisplayItemID=52678&Position=57&ListType=1&SizeID=0 Litt unødvendig med den ekstra kortklaffen, men kanskje den greieste jeg har funnet hittil. Noen som vet om noen norske nettsider med godt lommebokutvalg? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 13. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg har brukt en lommebok fra Exentri nå siden jeg kjøpte den til meg selv i julegave, og jeg elsker den. Jeg har sjelden mynter, av den enkle grunn at jeg alltid bruker kort. Men de få gangene jeg har hatt mynter i den, har det aldri vært noe problem. Så lenge du ikke har en hel haug av de, klarer de å holde seg på plass. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mars 2011 Tafset i en Exentri i dag, ble ikke særlig imponert over kvaliteten... Så den er nesten utelukket (mest pga. mangel på myntrom) Noen tips til merker jeg bør se etter, og nettsider som fører nevnte merker? Har sett litt på Gant og ToS, men lommebøker er ikke det jeg kan mest om. Kan jo skrive opp en sjekkliste: - Kvalitetsskinn, helst mørk (brun/svart) - "Bredt/liggende" format - Må/bør ha myntlomme - Gjerne litt stilig. Heller lekkert design enn proppfull av kredittkortlommer (trenger bare rundt 6 tenker jeg) - Bør ikke overskride 500 grunker. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg har en fra ToS som har myntlomme, plass til førerkort + 6 kredittkort, sort skinn og ser ganske bra ut. Blir utrolig tykk da, siden det er myntlomme og en ekstra bit inni med kortplasser, men den oppfyller vel kravene dine. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2011 Skal til London til uka og kan kjøpe lommebok der. Tips til hvor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå