Gå til innhold

Lov til å sette en sang på nettet?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en rap som noen gutter har laget, den ligger på mobilen min.

Den er ikke liksom utgitt offisielt..kommet på plate osv, det er bare en sang som 12-13 åringer har laget. Den ligger ikke på nettet, så har jeg lov til å sette den på nettet å si noe negativt om den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvsagt legge ut kritikk (positiv/negativ) på nettet (omtale). Men du kan ikke legge ut selve rappen eller tekst/melodi uten tillatelse fra de som har rettighetene.

Men, dette er ment som negativt kritikk. Den ligger ikke på nettet, men har den på mobilen. Hvordan skal jeg gi kritikk når ingen har hørt den?

Lenke til kommentar

Du skal gi negativ kritikk til 12åringer som lager rap, og det eneste du har er mobil-opptak? Er du 12 år selv?

Du kan ikke legge ut rettighetsbeskyttet materiale uten tillatelse fra de som har rettighetene.

Gjetter på at det er såpass lite seriøst at de ikke har platekontrakt osv, så du kan sikkert bare gjøre det, men hvorfor skal du gjøre det? Mobbe 12åringer? Går de i klassen din og du er sur?

Lenke til kommentar

Men, dette er ment som negativt kritikk. Den ligger ikke på nettet, men har den på mobilen. Hvordan skal jeg gi kritikk når ingen har hørt den?

Og dette sender du meg en PM på?

Du skal og må holde deg til lovverket med hensyn til copyright. Så enkelt er det. Jeg kan ikke overstyre dine rettigheter eller gi deg større rettigheter.

Med andre ord: Følg lovverket.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...