Gå til innhold

Didier Cuche idømt bot for krangel med FIS' renndirektør

hernil

Anbefalte innlegg

Didier Cuche ble i dag idømt en bot på 5000 CHF (sveitsiske franc, ca. 30 000,- kroner) etter en krangel med FIS' renndirektør Gunther Hujara angående et hopp i Kvitfjell. Cuche mente hoppet var for farlig og krevde hoppet "rundet av".

Såvidt jeg har forstått utifra det jeg har lest er Cuche en del av et utvalg som skal representere løperne i denne typen saker (kall det gjerne tillitsvalgt), men har nå etter disse reaksjonene gått bort fra stillingen.

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva som ble sagt mellom disse to, men synes det er litt merkelig at det å si tydelig ifra at løperne mener løypa er for farlig skal få konsekvenser av denne typen. Særlig når man er tillitsvalgt og snakker på vegne av de andre mener jeg at takhøyden bør være høyere (det ble vel truet med streik såvidt jeg forsto).

Er det noen andre som har meninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns selv det er viktig at løperne sier ifra når de mener løypa er i overkant farlig. De vet det best selv og med tanke på hva de gjør som yrke så er det ikke akkurat snakk om pingler som vil ta vekk showet fra sporten. Det er i deres beste interesse å beholde spenningen og det spektakulære, men det er utrolig bra hvis de sier ifra når det blir farlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...