MrAvionics Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Er det mulig å koble kabinettvifter til sata strømkontakt istedenfor molex ? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Da må du isåfall modde sata kontakten selv. Har ikke sett noen overganger fra sata til 3pin. Du lurer på dette fordi du ikke har igjen noen molex kontakter? kjøp en y-kabel da vettu, 2 molex kontakter på en Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg IKKE har noen enheter i pc-en som bruker molex, kun viftene, og da må jeg ha enda en kabel fra strømforsyningen kun for å koble på to vifter Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Skjønner Jeg lette litt på dealextreme, men fant ikkenoe adapter fra sata til 3pin. tviler på at det finnes også. Det går vel an å skjule kabelen om du skal ha minst mulig kabelrot? Om du har muligheten, så kan du jo koble de på hovedkortet, men da kjører de ikke på 100%, da de blir justert etter hovedkortets sensorer, elelr temperaturen. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) De minste du får er disse: Billigste jeg så i farten på ebay er rundt 60kr for er Her. Så kan du evnt gå for molex til 3pin adaptere videre. Endret 12. mars 2011 av cruzader 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Skjønner Jeg lette litt på dealextreme, men fant ikkenoe adapter fra sata til 3pin. tviler på at det finnes også. Det går vel an å skjule kabelen om du skal ha minst mulig kabelrot? Skjule kablen skal jeg uansett, men blir fort litt fult bak hovedkortet Om du har muligheten, så kan du jo koble de på hovedkortet, men da kjører de ikke på 100%, da de blir justert etter hovedkortets sensorer, elelr temperaturen. På hovedkortet kan jeg kun koble til en stykk 3 pin vifte. De minste du får er disse: Billigste jeg så i farten på ebay er rundt 60kr for er Her. Så kan du evnt gå for molex til 3pin adaptere videre. Takk for svar Kan funke en slik en. Litt dyr synes jeg. Fant en på DX til under halv pris. litt større men det er ikke så farlig SKU. 48456 Edit: Skrivelief som vanlig Endret 12. mars 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Hvorfor har sata strømkontakten 15 pinner og kun fire ledninger ? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) det har jeg lurt på også. Men den har jo egentlig 5 ledninger, +12V, +5V, GND, GND og +3,3. Menst overganger fra molex har ikke 3,3V. Endret 13. mars 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 så pluggen splitter på en måte opp signalet fra 5 kabler til 15 pinner? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Jo, det hadde jeg jo skjønt, men hvorfor tre pinner av hver ? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 3stk 12volt er jo soleklart mer strøm enn bare en 12volt! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Lol, ja, hadde det bare vært tre kabler med 12 volt, men det er jo kun 1 12v kabel Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) derfor de deler det i 3pinner jo! de lager mer strøm!! De driver med klasseskille... A B C sortering av elektronene. smarte elektroner i første pinne som driver elektronikken, de mindre smarte i neste pinne tar motoren. og de litt treige i siste pinnen som tar bare leds Endret 13. mars 2011 av cruzader Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 3stk 12volt er jo soleklart mer strøm enn bare en 12volt! er fortsatt 12V. du får ikke mere strøm om du kobler sammen to stykk 12V kurser.. derfor de deler det i 3pinner jo! de lager mer strøm!! :tease:De driver med klasseskille... A B C sortering av elektronene.smarte elektroner i første pinne som driver elektronikken, de mindre smarte i neste pinne tar motoren.og de litt treige i siste pinnen som tar bare leds Hva faen er det du snakker om? 1 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Klasseskille blandt elektroner, et stadig økende problem i vårt samfunn... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 3stk 12volt er jo soleklart mer strøm enn bare en 12volt! er fortsatt 12V. du får ikke mere strøm om du kobler sammen to stykk 12V kurser.. derfor de deler det i 3pinner jo! de lager mer strøm!! :tease:De driver med klasseskille... A B C sortering av elektronene.smarte elektroner i første pinne som driver elektronikken, de mindre smarte i neste pinne tar motoren.og de litt treige i siste pinnen som tar bare leds Hva faen er det du snakker om? Du har ikke skjønt at han bare tuller ? :!: Klasseskille blandt elektroner, et stadig økende problem i vårt samfunn... Helt forferdelig De dumme elektronene kan jo ikke noe for at de ikke er så smarte Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Joda, de skal også øremerkes sånn at man ser om de er laget på ett kullkraftverk eller atomkraftverk... Derfor blir strømmen dyrere grunnet øremerkingen Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Du har ikke skjønt at han bare tuller ? :!: Joda.. skjønte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå