Nybegynneren Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hei jeg fikk delene mine igår: Abit NFS-7 v2.0 Amd xp 2500+ 1x Twinmos 512 ddr ram m/Winbond Sapphire radeon 9500 np Coolmaster vifte 1.satt jeg inn delene 2.startet maskinen alt fungerte fint 3.formaterte hd og installerte winxp 4.installerte drivere for alle delene 5.hørte på musikk 6.prøvde å restarte maskinen, men den slo av seg men så prøvde jeg å slå den på igjen, men den vil ikke. Det er ingenting som skjer når jeg trykker på "Power" knappen. Virker som Power knappen ikke vil gjøre noe som helst når jeg trykker på den. Lampa på hovedkortet lyser rødt (det betyr vel at den får nok strøm?) Kan noen fortelle meg hva som egentlig er galt??? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Du har ikke satt ledningen fra på knappen på rett plass Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Hei! Jeg har jo skrudd den riktig på plass. Den fungerte jo først. Men etter re-starten så klikka den jeg har sjekket power ledningene flere ganger Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ta ut kontakten ha den ute i 10 sekunder, sett den inn igjen og prøv å start. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Venn av meg har samme problem, han hadde for svak psu. Han må vente minst 45 min før han kan slå på pcen igjen. Hvilken psu har du? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ikke prossesoren som har gått da? Sjekk om CPU vifta sitter godt på. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 sjekket at ikke BOISen må oppdateres... hvet at nf7´en ikke støtter 2600+ før i versjon Bios xx.x.x.ettellerannet.17 er ikke sikkert på hvordan det er med 2500+ du kan jo sjekke http://www.abit.com.tw Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 hvordan kan jeg sjekke biosen når ikke Pcen vil starte. Strømforsyninga er litt dårlig tror jeg 250w. + jeg har ikke gitt strøm til atx2, bare atx1. HAR DETTE noe å si? Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg skal ikke si helt skråsikkert at PSUen er årsaken til problemene dine, men den er i alle tilfeller i svakeste laget for et slikt system. Mulig den faktisk har takket for seg selv om dioden på hovedkortet lyser? Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hei 1.satt jeg inn delene 2.startet maskinen alt fungerte fint 3.formaterte hd og installerte winxp 4.installerte drivere for alle delene 5.hørte på musikk 6.prøvde å restarte maskinen, men den slo av seg men så prøvde jeg å slå den på igjen, men den vil ikke. Det er ingenting som skjer når jeg trykker på "Power" knappen. Virker som Power knappen ikke vil gjøre noe som helst når jeg trykker på den. Lampa på hovedkortet lyser rødt (det betyr vel at den får nok strøm?) Kan noen fortelle meg hva som egentlig er galt??? Tipper: enten cpu brent eller noe overledning til hk. Demonter hele greia og sett den isammen igjen. Fortsatt feil så forsøk annen cpu. Deretter bruk bare minste antall komponenter du trenger for å starte opp, 1 minnebrikke, ikke nettverkskort osv. Strømforsyningen holder til innlasting av bios samme hva noen prøver å si til deg, forutsatt at det ikke er noen overledninger på hk. AMDturbo Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 takk for all hjelper jeg kjøpte 400W psu og alt går fint nå! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 takk for all hjelper jeg kjøpte 400W psu og alt går fint nå! hehe flotte greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå