Coffey Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Kort og greit: er det "blu-ray-filmer" eller "blu-rayfilmer" eller "blu-ray filmer"? Takk for svar. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Jeg vil tro at det er Blu-ray filmer. Noe annet ville være rart synes jeg. Endret 12. mars 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 virker mest naturlig med blu-ray filmer. de andre virka litt rare... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Men vil ikke det bli en orddelingsfeil? For meg virker det mest naturlig med blu-ray-filmer, da blu-ray og filmer er to parter som her blir satt sammen. Eller? Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Det heter ikke video filmer, og det heter heller ikke blu-ray filmer.. Jeg tror nesten jeg ville gått for blu-ray-filmer - alternativt "blu-ray"-filmer - med "-tegn. 2 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg ville satset på Blu-ray-film. @burndrinker: Hva med BD-film kontra BD film? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Blu-ray-filmer eller "Blu-ray"-filmer er det som er korrekt. Blu-ray filmer(adjektiv + substantiv) vil være det samme som å si "lamme lår" i stedet for "lammelår"(kun substantiv). Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg ville satset på Blu-ray-film. @burndrinker: Hva med BD-film kontra BD film? Syntes bare det virker mer naturlig å skrive det slik.. Men nå er ikke jeg den skarpeste når det kommer til gramatikk BD-film virker bedre syntes jeg Hadde det bare vert: bluray-film. men men. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Det heiter faktisk Blu-ray (då det er merkenamnet). Nett som Coca Cola egentleg heiter Coca-Cola. Eigenamn, eller noko slikt? Endret 29. mars 2011 av steffenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå