Gå til innhold

[Løst] bestemme hvor mange ping som skal sendes ( batch fil)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg jobber med en liten ping test slikt jeg kan se hvordan nettsider opererer under stress.

Men finnes det en kode som jeg kan legge inn som bestemmer hvor lenge den skal sende ut bytes?

atm når jeg skal pinge gjør jeg :

ping -a -t -l 65500

men finnes det en slik kode for durasjon?

Eller kan jeg legge noe inn i batch filen som gjør at etter x antall minutter skrur programmet seg av, eller avbryter og "go back to A"?

Endret av Luraguttn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En måte kan være og kjøre en "while loop" og avslutte programmet manuelt når du har sendt nok bytes.

@echo off

:while
if "%1" == "" (
	echo Kraftig loop
	goto :while
)

Eller, du kan sende f.eks 5 og 5 tusen pinger om gangen. Koden under kjører 5000 ganger, så må du trykke enter så teller den til 5000 pånytt.

@echo off

if "%1" == "" (
	set /a v += 1
	echo Kraftig loop. Kjort "%v%" ganger.
	if "%v%" == "5000" (
		pause
		set /a v = 1
	) 
)

Mange muligheter :)

Angående tidsfunksjon vet jeg ikke, men går sikkert ann om du kan printe ut timestamps med batch :)

Lenke til kommentar

En måte kan være og kjøre en "while loop" og avslutte programmet manuelt når du har sendt nok bytes.

@echo off

if "%1" == "" (
	echo Kraftig loop
)

Eller, du kan sende f.eks 5 og 5 tusen pinger om gangen. Koden under kjører 5000 ganger, så må du trykke enter så teller den til 5000 pånytt.

@echo off

if "%1" == "" (
	set /a v += 1
	echo Kraftig loop. Kjort "%v%" ganger.
	if "%v%" == "5000" (
		pause
		set /a v = 1
	) 
)

Mange muligheter :)

Angående tidsfunksjon vet jeg ikke, men går sikkert ann om du kan printe ut timestamps med batch :)

Var noe slikt jeg ikke kunne tenke meg, når jeg tester, forsi at jeg har sendt 6000 bytes, og nettstedet oppfører seg normalt må jeg begynne på ny og da kan nettstedet ha fått kontroll igjen, derfor jeg tenkte på minutt..

Men du vett ikke en som går på minutter?

Lenke til kommentar

Skal du overvåke tilstanden til serveren ville jeg kanskje brukt noe som faktisk snakker med websiten det er snakk om, og ikke bare sjekker om maskinen står på. En website kan få problemer lenge før nettverksinfrastrukturen bryter sammen.

Skulle være greit å bruke batch script, bare noe som åpner noe på siten i stedet for ping, så logge hvor lang tid requestene tar. Eks. med wget (finnes f,eks i unxutils):

#log inn
wget --save-cookies cookies.txt --post-data 'user=foo&password=bar' http://server.com/auth

#hent noe innhold
wget --load-cookies cookies.txt http://server.com/article 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...