NeEeO Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Hei, Vi skal ha fremføring om forfatteren Jonas Lie. Den beste måten å få en god karakter er å lære seg stoffet. Men, jeg klarer bare ikke å lære meg det..Prøver å lese det flere ganger forsatt går det ikke inn i HUE! . Noen metoder dere bruker for å få det inn i huet? Endret 12. mars 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg skriver notater for HÅND. Disse notatene består av viktige stikkord. Da er det enklere å vite hva du kan, og hva du ikke kan når du leser over teksten igjen. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg skriver notater for HÅND. Disse notatene består av viktige stikkord. Da er det enklere å vite hva du kan, og hva du ikke kan når du leser over teksten igjen. Jeg vet ikke helt jeg, om det er den rette metoden for meg. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Om det er noe for deg eller ikke, kan vel ikke jeg svare på? Legg fra deg alle distraksjoner som Facebook, diskusjon.no og musikk. Skriv stikkord, les over - har du lært noe? Vet du hva de enkelte stikkordene betyr - kan jeg greie ut mer om disse stikkordene? Tror det går mest på motivasjon. Jeg lærer best når jeg skriver for hånd da hodet mitt konsentrerer seg mer over hva jeg faktisk skriver. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Om det er noe for deg eller ikke, kan vel ikke jeg svare på? Legg fra deg alle distraksjoner som Facebook, diskusjon.no og musikk. Skriv stikkord, les over - har du lært noe? Vet du hva de enkelte stikkordene betyr - kan jeg greie ut mer om disse stikkordene? Tror det går mest på motivasjon. Jeg lærer best når jeg skriver for hånd da hodet mitt konsentrerer seg mer over hva jeg faktisk skriver. Jeg pleier å skrive stikkord , men da ender jeg med at jeg skriver stikker for nesten hver eneste setning. Klarer liksom ikke å huske på 2 setninger på 1 stikkord. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Les saktere og tenk over hva du nettopp har lest etter et avsnitt. F.eks. kan du prøve å formuler hva du nettopp leste for deg selv med dine egne ord, akkurat som du skulle forklare for noen andre hva du nettopp har lest. Endret 12. mars 2011 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå