heskea Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) hei jeg har sett at filmer og spill har blit komprimert velig mye ned med at filene blir splittet. har prøvd å komprimere filer med winrar men får ikke komprimert filene veldig mye ned kansje bare noen mb på en film som er 8gb så jeg lurte på om hva jeg skal stille programmet på for å få best resultat. og selfølgelig uten å ødelege filer. Endret 12. mars 2011 av heskea Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Filmer er allerede sterkt komprimert, så sjansen for at du får komprimert noe mer er svært liten. Endret 12. mars 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
heskea Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Filmer er allerede sterkt komprimert, så sjansen for at du får komprimert noe mer er svært liten. ok så det er der det ligge. at di er alerede veldig komprimerte Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Alle filmer idag er sterkt komrimerte, men de er komprimert på en måte som heter destructive compression, mens rar og zip filer er non desctrutive compression. La oss ta ett eksempel på hvor godt filene er komprimert. Ett fullHD (1920x1200) bilde tar ca 6.6 MB også vet vi at hvert sekund viser man 24 bilder i sekundet, slik at for å kun lagre ett minutt ukomprimert video i full HD tar så mye som 9.5GB, itillegg kommer lyd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå