riroil Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg har en gammel Dell Inspiron 9400 med ødelagt cd-rom. Nå tenkte jeg å forsøke og legge inn win 7 som jeg har på dvd. Har forsøkt og følge denne guiden, og har satt i bios at den skal boote fra USB først, men allikevel så starter den opp vista som er installert. Har dere noen andre tips? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Jeg bruker følgende: diskpart list disk Select disk 1 clean create partition primary select partition 1 active format fs=FAT32 quick assign exit (Forutsetter at minnepennen er Disk 1) Bruker så Windows utforsker for å kopiere alle kataloger og filer fra DVD/CD til minnepennen. Funket utmerket på Win7 og diverse Utilities (Paragon, Ghost etc.) som bruker WinPe. Edit: Utelatt kommando. Endret 12. mars 2011 av Professor Farnsworth Lenke til kommentar
riroil Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Ok skal forsøke den varianten også. Ser ut til at det er dell'n som ikke vil boote fra usb da. Spiller det noen rolle hvilken usb-port jeg bruker? Er det noen forskjell på hva slags minnepenn jeg bruker? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Ok skal forsøke den varianten også. Ser ut til at det er dell'n som ikke vil boote fra usb da. Spiller det noen rolle hvilken usb-port jeg bruker? Er det noen forskjell på hva slags minnepenn jeg bruker? Bruk en 4GB minnepenn, det er nok plass. Jeg kjenner ikke BIOS til Dell godt nok, men det finnes kanskje en "Hard disk boot order" meny. Om det finnes må minnepennen være satt i maskinen før POST og gå inn i BIOS og sjekk at minnepennen står over HD i Boot Order eller Hard Disk Boot Order. Den skal komme opp som en Hard Disk så du kan også forsøke å sette USB Hard Disk øverst om det andre ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå