Gå til innhold

Nytt skjermkort men hjelp med crossfire

Apache

Anbefalte innlegg

Mitt gamle skjermkort fikk feil på vifta og jeg sente det tilbale til komplett for garanti og fikk tilslag: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=622370&sku=580547

Det jeg lurer på nå er, kjøp et tilsvarende kort til og sette opp crossfire. Hovedkortet er P6T DELUXE V2 som støtter SLI og crossfire.

Men jeg har aldri satt opp sli/crossfire før, hva burde jeg vite? Psu er på 550w husker jeg ikke feil.

Er det vert pengene og ytelsen? Vil jeg merke stor forskjel? Har lest om en del spørsmål om andre som har eldre crossfire oppset f.eks 4xxx i crossfire og lurer på nytt kort slik at jeg får en følelse at "levetiden" blir lengre med 2 kort med tanke på ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart at den vil yte mye bedre i mange spill med 2 kort. Greia er jo at du antagelig har fremragende ytelse med bare ett kort allerede så det blir vel mest showoff faktoren som det vil merkes best på pr idag.

Med 2 kort så vil du jo selvfølgelig kunne tyne levetiden på maskinen rent grafikkmessig.

Jeg veit ærlig talt ikke om det er verdt det hvis du ikke er helt grafikkhore, personlig så har jeg kjøpt de siste 2 maskinene mine med intent om å kjøre både sli og triple sli, men det har aldri blitt noe av da ytelsen på det ene kortet

har holdt stand alt for lenge. Jeg tror det er mange som har erfart det samme.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så veldig mye poeng å kjøpe et kort til akkurat nå, men om en stund når du føler du trenger den ekstra kraften og kortene i tillegg har blitt litt billigere da vil det nok kanskje vere verdt det..

Og du må nok ha en kraftigere PSU også...

Kjøpte selv akkurat et brukt kort av en kompis for en billig penge og kjører nå selv 5770 i CFX og det hjalp mye på ytelsen..

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Nå er det jo en vesentlig forskjell i ytelse på et 5570 og et 6950.

Hva er poenget ditt?

Sier bare at det ikke er noen vits akkurat nå og at han kan gjøre som meg og kjøpe et kort til når han trenger bedre ytelse..

5770 jeg snakker om ikke 5570..

5770 i crossfire er ca. like bra som et 6950.. Og isteden for at jeg oppgraderte til et 6950 nå, og bruke over 2000 på det, kjøpte jeg heller et kort til av det samme jeg hadde. for en-fjerdedel av prisen..

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så veldig mye poeng å kjøpe et kort til akkurat nå, men om en stund når du føler du trenger den ekstra kraften og kortene i tillegg har blitt litt billigere da vil det nok kanskje vere verdt det..

Og du må nok ha en kraftigere PSU også...

Kjøpte selv akkurat et brukt kort av en kompis for en billig penge og kjører nå selv 5770 i CFX og det hjalp mye på ytelsen..

Takk, Jeg hadde en mistanke om akurat dette med ytelse pris + oppgradering av psu fra 5-600w til noe kraftigere.

En avsporing: Leser om at man kan "bios" oppgradere skjermkortet (6950) til 6970, er dette en grei og sikker sak? Stor forskjell i ytelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...