Gå til innhold

Kjøpe nettverkskort til stasjonær, hvilket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville tatt noe internt ala PCI eller PCI-E, da helst med brikkesett fra Ralink hvis mulig, men disse er ikke enkle å finne lengere utenom det asiatiske markdet.

Uansett, jeg ville skydd USB kort som pesten, har forsøkt en del av disse og tilkoblingen har vært elendig.

Har ett med Ralink brikkesett også men USB, og dette er absolutt ikke noe å satse på heller, klarer ikke å holde signalet like bra som det interne CNET kortet jeg har.

Lenke til kommentar

Hold deg langt borte i fra D-link sitt pci system. Har hatt to av disse, den du linker til og den med 3 antenner. Bare noe dritt. Står antennen 1 mm feil så kan de skille mellom 1mbit og 50mbit. Anbefaler å kjøpe usb dongel med en usbkabel forlenger.

Lenke til kommentar

Kan legge til at D-Link har dårlig support, de bygger ikke drivere eller software selv.

Alt sammen kommer fra Atheros selv, de lager driverne og hovedprogramvaren, dette betyr at Atheros styrer hvordan driveren skal oppføre seg, ikke D-Link.

Lenke til kommentar

Ville prøvd meg på denne eller denne. Viktig å ikke henge seg opp i de antennene. Mer og større anetenner betyr nødvendigvis ikke bedre signaler. Jeg har som sagt den d-linken med 3 antenner, men laptop min får mye bedre signaler på samme plass en det kortet. I tillegg er trenden blant routere å bruke interne antenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...