Marcelo Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Men hvordan kan jeg se om den blir brukt? Har kjørt alle oppdateringer fra windows update. Har og prøvt å kjøre nye nvidia drivere fra nvidia hjemmesiden. Derfor eg og tenkte på å ta en restore av maskinen men vett ikke hvordan. Trodde det var noe en kunne gjør med alle laptoper som kom ferdig installert. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Her er det en diskusjon på akkurat det, hvordan man kan finne ut hvilken gpu som blir brukt. ang system restore, så pleier det å være mulig å kunne trykke på en knapp under oppstart for å starte prosessen, feks f9. Hvordan dette funker på u31 er jeg usikker på, har ikke dama sin maskin foran meg heller så har ikke mulighet for å teste. Har du lest noen av papirene som fulgte med maskina? Edit: Sjekka bruksanvisningen fra asus. Dette fant jeg: http://forum.notebookreview.com/alienware-m11x/505217-r2-how-can-i-tell-gpu-being-used.html Endret 2. mai 2011 av Xmir Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Da jeg fikk maskinen min så satte jeg inn en Intel X25-M 160GB SSD og installerte W7 på nytt. Etterpå var det bare legge inn driverene fra asus sin hjemmeside. For å få optimus til å kjøre så må både intel og nvidia skjermkort driverene være installert i tillegg til Power4gear hybrid som styrer strøm forbruket på maskinen og bytter i mellom kortene når det trengs. Intel skjermkortet slår inn når du velger profilen Battery saving. Endret 2. mai 2011 av BAT Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) testet det nå og det viste nvidia gpu som på Men den flimrer mye konstant. Tenkte jeg skulle ta en system restore nå Og takk så på manualen nå og det stemte det du sa med F9. MEn tror du det vil hjelpe i forhold til problemet med flimring. Skal lasta opp video, så det kan ses IMG_1236.MOV Endret 2. mai 2011 av Marcelo Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Uff, Det ble en DOA. Typisk meg... Men nå vett eg at det bler en fersk windows install, når jeg får den igjen. Alt for mye bloatware på de notebookene. Noen som vett hvordan jeg kan gjøre det siden maskinen ikke har mulighet for optisk disk? Må jeg lage en usb boot på en minnepinne? Og forresten, hvis jeg kjører i gang en fersk windows install, mister jeg muligheten til Recovery av maskinen via F9 under oppstart?? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Installere windows fra usbpenn. Det skal være mulig å ordne en egen custom restore, en som har gjort det på en asus eee iallefall. Regner jo med at du ikke vil gjenopprette til en versjon med masse bloatware. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Microsoft har laget sitt eget program for å legge en installasjons iso for W7 over på USB. Denne kan dere finne her. Den er utrolig lett og lage og fungerer helt utmerket. I tillegg så har W7 mulighet for å ta backup og lage gjennoppretingspunkter så en recovery partisjon er ikke nødvendig. Endret 4. mai 2011 av BAT Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Ok, nå har jeg fått en ny av den samme notebooken. Men tingen er at denne ikke var ny. Når jeg tog denne ut av esken, så var lokket der harddisken skal ikke skikkelig på, men det presset jeg litt så var den på plass. Men så merket jeg at den hadde litt riper i pianolakken ved tastaturet. Og så så jeg et lite fingermerke der... Syns dette var merkelig, siden denne skulle ver ny. Men så merket jeg at det kom en høyere en vanlig lyd når jeg tar opp skjermen til laptopen for å ja, bruke den. Akkurat som om den klikker seg på plass ver gang jeg åpner den. Noen som vett hva jeg kan gjøre med dette og hva rettigheter jeg har? begynner å bli litt lei av og sende inn maskinen og få nye i posten så pass ofte. Pluss det er ikke så kjekt me reinstall og reinstall av programer og oppdatering av drivere osv Edit: utenom dette så var jeg faktisk fornøyd med notebooken denne gangen, ingen defekte interne skjermkort osv. Utenom selve skjermen da... Endret 8. mai 2011 av Marcelo Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hvis du har fått en pc som er brukt når du skal ha en ny så er der bare å ta en tlf til kundeservice å få en ny. Ny vare betyr nettopp en ny vare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå