mirj Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Sitter å skal kjøpe meg ny pc og har klart å kommet frem til U31F-RX130V og U31JG-RX076V. De koster ca like mye og jeg klarer ikke å komme frem til hvem som vil passe meg best. Den skal brukes til surfing og skole/oppgaveskriving så batteritiden er viktig. Jeg klarer ikke finne ut hvem av disse som vil ha best batteritid. De har samme batteri men på U31F står det opptil 10 timer og på U31JG står det ikke noe timeantall. Vil det være noe annet på U31JG som gir den dårligere batteritid? Etter hva jeg kan se har de likt utseende? Heller mot U31JG fordi den selges i sort. Noen som har erfaringer eller kloke ord? Lenke til kommentar
mirj Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Her er sammenligning fra prisjakt. Endret 12. mars 2011 av mirj Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Tråden hives over i korrekt forum . Lenke til kommentar
plaank Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har selv forgjengeren til disse; UL30A, og er strålende fornøyd. Begge maskinene vil passe ypperlig til ditt bruk, det som er forskjellen er at Asus U31JG-RX076V har et dedikert grafikkort. Kommer du til å spille på maskinen, så vil jeg absolutt anbefale deg denne. Det vil dessverre også si at du ikke vil få like god batteritid, men ut ifra tidligere erfaringer med disse modellene, så vil jeg tippe du klarer en 8+ timer på U31JG-RX076V, mens 10+ på den andre. Jeg vil anbefale U31JG-RX076V, da jeg selv har savnet dedikert skjermkort på min... Lenke til kommentar
plaank Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Har selv forgjengeren til disse; UL30A, og er strålende fornøyd. Begge maskinene vil passe ypperlig til ditt bruk, det som er forskjellen er at Asus U31JG-RX076V har et dedikert grafikkort. Kommer du til å spille på maskinen, så vil jeg absolutt anbefale deg denne. Det vil dessverre også si at du ikke vil få like god batteritid, men ut ifra tidligere erfaringer med disse modellene, så vil jeg tippe du klarer en 8+ timer på U31JG-RX076V, mens 10+ på den andre. Jeg vil anbefale U31JG-RX076V, da jeg selv har savnet dedikert skjermkort på min... EDIT: Beklager dobbelpost. Endret 12. mars 2011 av plaank Lenke til kommentar
mirj Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Ah, takk for svar! Kommer nok ikke til å spille på pc'n men heller fortsatt litt mot U31JG-RX076. Var noe sånn jeg tenkte meg ja. 8+ timer er fortsatt bra, pluss at jeg ikke vil angre ved at jeg plutselig finner ut jeg trenger dedikert grafikkort til et eller annet om et halvår. Samtidig vil jeg heller ikke måtte trenge å ha med laderen på skolen om et halvår. Noen som vet hvor lenge batteriene holder seg gode? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Min PC er nå godt over et år, og jeg har fortsatt 8-9 timer, men den var oppe i 11 når den var ny. Kommer selvfølgelig an på bruken... Jeg har batteriet og lader konstant i når jeg er hjemme, så jeg har ikke tenkt noe spesielt på "batterihelsen". Lenke til kommentar
mirj Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Flotte greier! U31JG-RX076V er bestilt Lenke til kommentar
plaank Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Gratulerer! Håper du blir fornøyd! Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Hei, Har nettopp bestilt denne notebooken: U31JG-RX076V Og fra nettbutikken jeg bestilte fra så sa de at den var sølv. Stemmer dette? Jeg så og på infoen til denne notebooken og der står det at denne har to skjermkort: Grafisk prosessor / leverandørNVIDIA GeForce GT 415M / Intel HD Graphics Stemmer dette? fordi det er en av hovedgrunnene til at jeg bestilte akkuratt denne maskinen. Skulle egentlig bestille Asus U36JC-RX108V pga batteri tiden til den. Men den har jo alt for svakt skjermkort. Endret 27. april 2011 av Marcelo Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Samme versjon som dama har, så ja den er i sølv og ja den har gt415m Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Men har den to skjermkort sånn så det står i infoen til notebooken? http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:3927832;c:36159 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Ja det har den. Prosessoren kommer med en innebygget skjermkortbrikke som kalles Intel HD Graphics. I tillegg så leveres Asus U31JG med et NVIDIA GeForce GT 415M. Maskinen leveres med en teknologi som kalles Optimus og som kan bytte mellom disse 2 når det enten skal spares strøm og hvor man kun skal surfe på nett, drive med kontor programmer og andre lette oppgaver mens når du trenger grafikk kraft så bytter maskinen til Nvidia kortet. 1 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Tips. Vurder å legge inn en ren versjon av windows. Utrolig så mye drit de klarer å hive inn på en maskin. Jeg henta en isofil fra mydigitallife hadde over på en usb-penn og installerte. Brukte nøkkelen som sto klistra på baksida av maskinen. Eneste er at du må ringe microsoft for å aktivere, men det er en ganske smertefri sak. Du kommer da til en automatisert prosess der du må taste inn noen tall før du får oppgitt en kode som du da bruker for å aktivere lisensen. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Den maskinen jeg bestiller, er det den beste versjonen av Asus U31jg? Jeg bestilte jo akkurat den fordi det var den eneste der det sto på info at den har to skjermkort. Viktigst for meg er jo størst mulig batteri, to skjermkort og kraftigst mulig. Når det kommer til det du nevner angående ren install av windows, vil du då ikke miste alle asus programene som er gode å ha får mobilitet og for bytte av skjermkort?? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 U31JG kommer også med intel core i5 480m (raskere prosessor), men at det skal være verdt mellomlegget tviler jeg på. Ang. programvaren. Det er null stress å legge det inn igjen da alle programmene ligger på asus sin hjemmeside Men, dette er jo snakk om personlig preferanser. Om det ikke plager deg å ha prøveversjoner av ditten og datten på maskina, så er det plug and play. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) PS.no hadde noen knakkende gode tilbud på utgaven med i5 480M til 4995,- for 3 uker siden. Sitter faktisk å skriver på en slik akkurat nå og jeg synes det var et godt kjøp ift i3. 380M. Fruen har en Samsung med den I3 prosessoren og 460 er faktisk endel mer trykk i. MPX har denne modellen inne nå til 5990,- Endret 28. april 2011 av BAT Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Nei, uff hater all bloatware som følger med Asus, Men husker bare at på sist ee pc jeg kjøpte så var det slit å finne all programvare igjen. Ja husker det ps.no tilbudet. Fikk tilbudet gjennom ps.no appen på iphone. Jeg skulle egentlig kjøpe den, Men var litt sen ute. Gikk inn på hjemmesiden fant varen, trykte kjøp, men så kom noe opp og jeg kom ikke på det før noen dager senere og då hadde tilbudet gått ut Men det er ikke samme notebook mpx.no har. Den på ps.no hadde 8celler batteri og, mens den på mpx.no har 6cell batteri. Og ifølge infoen så tror jeg den på ps.no faktisk var litt bedre på andre ting og :/ her er linken til ps.no tilbudet: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=180440 Endret 29. april 2011 av Marcelo Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har nettopp fått notebooken og den virker defekt. Skjermen flimrer en del og etter den er ferdig installert, så går det ikke an å skifte til nvidia skjermkortet..... :/ Har prøvet å finne ut hvordan jeg kan reinstallere maskinen direkte fra notebooken, men finner ikke ut av det. Noen her som vett hvordan jeg skifter fra intel skjermkortet til nvidia skjermkortet og hvordan jeg kan reinstallere maskinen direkte fra maskinen?? Tenkte å teste det og hvis ikke det fungerer så må jeg sende den tilbake. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Så vidt jeg vet så skifter den automatisk imellom de to grafikkløsningene avhengig av hvor mye "kraft" som trengs. Optimus. Har du kjørt windows update? Kan blant annet være nyere skjermkortdrivere ute som kan fikse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå