Gå til innhold

Budsjett - 21,000 | Ytelse står i fokus.Bygge selv

Anbefalte innlegg

Vil bare skyte inn her at jeg ikke vil anbefale deg å vannkjøle maskinen om det ikke er noe du virkelig vil selv. I tillegg til at det er dyrt trenger det vedlikehold og du har en fare for lekkasjer som kan ødelegge maskinen. Behovet for vannkjøling finnes heller ikke når du har en D14 allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vannkjøling trenger da ikke spesielt mye mer vedlikehold en luftkjøling. Og det er da ikke så dyrt i forhold til hva man får.

Gjør man en skikkelig jobb og tester godt så er lekkasje ikke noen spesiell fare, og har man en aquaero i tillegg vil jeg si at et vannkjølt system med aquaero er tryggere enn et luftkjølt :thumbup:

Men dette er bare mine meninger, opp til Romis om han vil ha vannkjøling eller ei. Da jeg har intrykk av at Romis liker å fikle med pc'en og jobbe med den, og ikke minst har budsjettet til det; så synes jeg at han burde vannkjøle.

Lenke til kommentar

Er enig med diablo her ang vannkjøling og videre var det skamfett det første utkastet med 980x, Rampage Extreme og 6970ene :)

Klart man sparer mange penger på å velge sandybridge, men å hevde at det er mer fremtidsrettet med tanke på Ivy er litt vagt da Intel like gjerne kan endre socket igjen(les: 1156 varte ikke lenge)

AM3 til skulle jo støtte Bulldozer, but hey... Vi lager en AM3+

Pcer er ferskvare så er jo greit å legge pengene i skjerm, vannkjøling, kabinett og psu(ting man garantert får bruke på neste build) fremfor en 980x osv.

Lenke til kommentar

Vannkjøl pc'en :thumbup:

Med ditt budsjett ville jeg kjøpt noe slikt som dette her.

post-146359-0-66947200-1299980496_thumb.jpg

post-146359-0-15558100-1299980501_thumb.jpg (ca 2500)

aquaero 5

+ vannblokk til 6990

Masse kraft, god kjøling, stillegående som bare det, stabil og du har en glimrende vakthund med aquaeroen :w00t:

Edit: skal du ha versjon 5 av aquaero'en må du vente til den kommer ut, men du har alltids versjon 4 som også er helt fantastisk.

Ville ikke en enkelt 360 rad ha problemer med å kjøle ned både CPU og GPU med litt OC? Ville vel heller kjørt to loops med en 360 rad og en 240 rad? Kanskje liten plass til dette i en 800D, men.

Lenke til kommentar

Tja... kjøler en x6 1055@4,1Ghz pluss 5970(dobbelkort) med en 360rad.

Gpuene bikker såvidt 40grader ved 100%last sammen med høy cpubruk.

EDIT: kan legge til at cpuen kommer alldri oppi 40grader(selv under flere timer prime), men sensoren på x6en er ikke til å stole på så den kan du se bort fra :) Men gir vel en liiiten pekepin.

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

post-166959-0-49861300-1300022087_thumb.jpg

15min test med kombustor+prime95 på en 360rad(da hadde tempraturene stabilisert seg)

På bildet er det overvoket cpu temp,gpu temp og maks vrm temps.

Ble dårlig plass på en skjerm men dere ser ca hva en 360 rad kan klare... 660w ut av veggen og romtemp på 23,9 grader :thumbup:

EDIT: Kan jo legge til at man alldri vil oppnå den belastningen her i et spill...

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

En god 360 rad vil holde godt som mumriken sier :)

Og når det kommer til 1155 vs 1366 er det helt opp til deg, kommer jo an på hvor du vil legge pengene, men hver sokkel har sine fordeler.

Grunnen til at AM3 ikke støtter bulldozer er at AM3 sokkel'en ikke var kraftig nok til Bulldozer, så enten måtte de gjøre bulldozer dårligere eller lage ny / oppgradere sokkel.

Det ble til oppgradering og mer ytelse, noe jeg er storfornøyd med! :D

Tilbake til saken anbefaler jeg å bruke penger på deler som vare; vannkjøling, strømforsyning og kabinett vil for eksempel vare lenge, og holde gjennom flere oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...