Gå til innhold

[Løst] Vifte på siden, blåse INN eller UT!?

Gjest Slettet-znfzAj

Sidevifte inn eller ut (overtrykk/undertrykk)  

4 stemmer

1. 1. Hva er best alternativ på sidevifter, INN eller UT

• Intake (overtrykk i mitt tilfelle)
      4
    • Exhaust (undertrykk i mitt tilfelle)
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-znfzAj

Heisann kjølefolk!

Har et spm rundt den siste vifteplassen i kabinettet mitt, Define R3. Har nå 2 vifter i toppen, og en bak (alle 3 er exhaust) og 2 vifter foran, og en i bunn (Intake).

Har også en vifte stående på siden av kabinettet ved GPU'en. Har en vifte der som blåser ut per i dag, altså 1 flere exhaust en intake (undertrykk). Siden Manualen mente at dete var slik som var best, og at det ikke var noe luftfilter ved denne slotten antok jeg at det var best. MEN, har lest mye rundt og det er tydelig mange som mener at denne bør stå med intake, og da skape overtrykk i pc'en, og blåse rett på gpu'en min. Isåfall med et filter mener jeg da for redusert støv.

Har tenkt mye på dette i det siste så tenkte å se om folket der ute hadde noen meninger om hvorfor den evt bør snus, eller hvorfor den evt bør stå der den står. Og hva er egentlig best, overtrykk (flere inn enn ut) eller undertrykk (flere ut enn inn).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-znfzAj

Jeg ville ha satt den til å blåse inn, kombinert med luftfilter.

Ps: Dersom nettbutikken er langt unna, så fungerer faktisk sviffer (sånn rengjøringsklut) som filtermateriale. Har fungert fint på MIN maskin ;)

Hvordan blir det med overtrykk undetrykk mener du? Blir jo flere intake en exhaust da evt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...