Automatikeren Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Hei. Jeg var så uheldig å knuse skjermen på min iphone 4 i natt. jeg har forsikring, og tenkte å benytte meg av denne. med i vilkårene fo forsikring står det at egenandelen for iphone er minst 40% av reprasjonskostnaden. men dette sier meg ingenting, da jeg ikke vet hva det koster å bytte skjerm på en telefon. lurer derfor på om noen kan hjelpe meg å si hvor mye det koster sånn ca. hvis det er for dyrt, må jeg vente til jeg får lønn, så vil derfor ikke ringe å melde skade enda. Krapish. Endret 12. mars 2011 av Krapish Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hvis jeg ikke tar veldig feil nå, er egenandelen på 600kr for iPhone 4. Selv om du bare trenger å bytte skjerm, så byttes hele enheten ettersom Apple ikke har et godkjent verksted for bytting av deler i Norge. Hvis du har brukt forsikringen før, kan egenandelen være høyere.. Du burde rapportere skaden med en gang, det tar ca 2-3 uker å få iPhonen fikset uansett. Husk at du må vite dato, tid og sted ved rapportering. Lenke til kommentar
Automatikeren Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 du har rett. ringte til dem i går, og de sa at det kom til å koste 600... var jo det som sto i kontrakten også, men under, så sto det at på iphone, kunne kostnadene bli 40% av reprasjonskostnadene. Men ved 2.gangs bruk av forsikringen, ville egenandelen blitt 1000. Men hvis det tar 2-3 uker, vil jo jeg være uten telefon. Har en telefon liggende, men ikke som har mulighet for micro-sim. Det står i kontrakten at jeg har rett på leigetelefon. Er det bare for meg å ringe, så sender de en, eller må jeg betale frakt og drit for den i tillegg? Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Vet ikke helt det med leietelefon ettersom du sannsynligvis ikke kjøpte over disk. Men du har rett til en leietelefon, hvis det tar mer enn 1 uke. Hvilken du får derimot er et godt spørsmål, men jeg tror du har rett på en telefon med lignende funksjoner etter 1 uke.. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Du vil uansett ikke få en iPhone 4 som lånetelefon, så da bør du skaffe deg et annet simkort til bruk i mellomtiden, eller et simkortadapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå