L03VIk Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg skal lage en enkel internettside med en god del bilder (i hvert fall 50), fra et familieselskap. Hadde vært fint med et par kategorier med thumbnails til, som ledet til en side med nye thumbnails av bildene, som igjen kan trykkes på slik at bildet vises i full størrelse. Jeg kan HTML-"programmering" men det blir litt tungvindt til dette. Frontpage og lignende blir kanskje også litt tungvindt. Noen som hvet om f.eks. et program som gjør den jobben jeg er ute etter? Ev. noen enkle scripts? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
marrrin Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Om du har f.eks Photoshop eller Thumbsplus har disse programmene enkle funksjoner for å generere sider med thumbnails i html. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 ah! Tenkte ikke på det... finner sikkert noe i helpfiler til photoshop! thakk! Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Si ifra hvis du finner det i photoshop, er på jakt etter det selv. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Si ifra hvis du finner det i photoshop, er på jakt etter det selv. File ->automate -> web photo gallery Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 takker igjen. er visst denne funksjonen o.l. i mange programmer. også de som er litt billigere enn photoshop. ACDSee 5.0 har f.eks. også en slik funksjon Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 NEI, NEI, og atter NEI! Det absolutt enkleste er jo så klart å bruke gallery Stort enklere kan det vel ikke bli? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 eurofoto.no og flere har også denne løsningen, med og uten passord osv. poenget er jo at jeg skal lage en internettside med BLANT ANNET noen bilder... skal være andre ting på siden. gallery-siden var forreste såpass stygg at jeg neppe logger inn der noe mer.... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 ikke døm et script etter sidens utseende. Gallery legger du inn i tillegg til resten som er der. (forresten så var siden deres penere før) Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 NEI, NEI, og atter NEI! Det absolutt enkleste er jo så klart å bruke gallery Stort enklere kan det vel ikke bli? Nåja, det er ikke for hvem som helst å instalere da, må jo ha litt kunskaper om linux/unix. Er etter min mening enklere å lage med photoshop e.l. Men er enig i at gallery har vært det beste og at det er bedre å holde orden. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 kan du å lese skal det ikke være noe stort problem å få til gallery... TRUST ME Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 kan du å lese skal det ikke være noe stort problem å få til gallery...TRUST ME Ja gallery er enkelt, men viss det bare er til en familjebilder er nok det enkleste å bruke funksjonen i photoshop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå