JonTj Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har en gammel 3Com OfficeConnect som støtter kun WEP og WPA kryptering. Siden disse ikke regnes om verdens sikreste kryptering, ihvertfall ikke WEP, så har jeg satt på at kun "Authorised Wireless PCs" får tilgang. Dvs at jeg har satt opp tilgang på MAC adresse nivå. Er dette sikkerhet godt nok? Jeg har forøvrig liten tro på at det befinner seg noen l337 hackere i område her Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Det å endre mac-adressen på en pc er ikke særlig vanskelig, har man linux er det ganske rett fram. Det å finne hvilken mac-adresse man må ha for å få logget seg inn, antar jeg er noe værre. Jeg ville satt på en WPA i tillegg, bare sånn at det så mindre fristende ut for folk uten nett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 WPA og en brukbar lengde (f.eks 15 tegn) på passord duger lenge. WPA knekkes normalt ved å bruke ordbok "brute force" angrep. Ligger ikke passordet ditt i ordboken, så ligger du godt an. WEP knekkes enkelt og anbefales ikke lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå