Gå til innhold

Merkelig feilmelding ved installering ADSL oppkobling

Anbefalte innlegg

Hjelper en kjenning med å koble opp Telenors Adsl.

han har win 98 installert. og nettverkskort ser ut til å være ok.

Når jeg kjører installasjon-cd fra telenor får jeg opp følgende:

Filen CMMGR32.exe koblet til manglende export CMUTIL.dll;cmFmtMSgW

Er detnoe virus evt registerfeil . takknemlig for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig, dropp den forb*** telenor cd'en ( eg har bare dårlig erfaring med den, og da snakke vi om mer pc'er en det du noen gang kommer borti )

bruk raspppoe... den er det beste som finnes, og dessuten så får du mer båndbredde av den.

Telenor sin versjon stjeler mer båndbredde en høgst nødvendig... Lurer på om WinXP sin pppoe protokoll stjeler mindre enn telenor på båndbredden...

Lenke til kommentar

har bare brukt Telenor plata en gang jeg, tror det skal være så enkelt at du installerer nettverkskortet å sette at den skal ha automatisk IP siden at ADSL kan bruke det. dette går iallefall bra når man bruker XP iallefall, tror det skal være så enkelt i 98 også. å dessutten hvis man ikke bruker Telenor plata så blir man kobla på nette automatisk når man starter Windows, å det er noe jeg liker. :woot: man kan jo gjøre sånn at man ikke blir logga på automatisk også, men det kan man velge når man er i Windows, istede for hvis man har lagt inn Telenor softwaren så kommer det et dårlig vindu når man starter Windows, at man blir logga på internet. derfor legger jeg aldri inn ADSL softwaren når jeg reinstallerer Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...