anaconda Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Kjøpte nye ørepropper til min sansa clip mp3 spiller. Jeg var fornøyd med de orginale, men de måtte byttes på grunn av brudd i ledning. De nye jeg kjøpte er Sennheiser CX 400-II Er veldig fornøyd med lyden på disse og de passet fint i ørene mine. Likte de utrolig godt, men problemet er støy fra ledning som forsterkes. Jeg bruker øreproppene når jeg er ute å går, så dette blir meget irriterende. Jeg kanskje prøve å feste ledningen til jakken med en binders eller noe, kanskje det hjelper litt. Noen andre råd? Finnes det ørepropper hvor man slipper dette? De gamle hadde litt, men synes de nye er mye verre. Det er som lyden blir forsterket, og det skal ikke mye bevegelse til heller før dette blir et stort problem. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hei, jeg tror fenomenet betegnes "mikrofoni". Opplever det selv med både Sennheiser CX 300-II og CX 500, og ja - det er meget irriterende. Jeg tror mer high-end (les: dyrere) IEMs har ledning(-er) som er spesielt laget for å minimalisere mikrofonien. Se f.eks. testen av Sennheiser CX 980 i VG, hvor det hevdes at "ledningen nesten er fri for mikrofoni". Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Mulig det kan hjelpe å ha ledningene over øret ("Shure style"). Det er neppe veldig lett med proppene dine, men verdt et forsøk. Ellers blir det ofte litt bedre etterhvert som ledningen myker opp litt (eller man venner seg til det, ikke godt å si). En annen årsak kan være størrelsen på proppene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå