Gå til innhold

får bar 3 Mbps på 20 Mbps linje


a10

Anbefalte innlegg

Hei, jeg betaler NextGenTel 400 kr i måneden for å få en hastighet på 20 Mbps. Nettet er bare koblet til en pc og en Ps3, den er sykt treig enten jeg bruker kabel eller trådløs. Det meste jeg får når jeg prøver å laste ned noe er 600 kbps (dette er maks pleier å ha mellom 40 og 120). spiller jeg ps3 og ser på youtube samtidig så lagger det som F.

 

Hva kan være problemet ? vet dere om en annen leverandør som har bra nett? jeg har ikke mulighet til å få fiber, get, canal digital eller telenor :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har du prøvd å klage?

2. Plugg ut strømkontakten, plugg den inn igjen. Da vil routeren reconnecte med sentralen, på høyest mulige hastighet. Routerene fra nextgentel arbeider på følgende måte: a) de connecter til sentralen etter høyeste hastighet b) gradvis nedgraderer de tilkoblingshastigheten etterhvert, hvorfor vet jeg ikke - mulig de detecter pakkefeil eller mulig nextgentel bare liker at det er sånn. Hvem vet.

3. Når jeg tegnet abbonnement hos nextgentel hadde jeg bare problemer og problemer, og mer problemer med linjen, i ca et halvt år - mulig noe lengere. Jeg klaget og klaget og klaget, og de påsto alltid de villeste ting, det var feil på mine kabler, det var feil på min pc, jeg var ikke datakyndig, og så videre og så videre. Snu nettverkskabelen dette kan hjelpe, alt mulig slags pisspreik kom de med på telefonen. Når jeg etter mer enn seks måneders klaging klarte å få de til å sende en tekniker, viste det seg at kabler ikke var terminert i korridoren hvor jeg bor, og ikke i sentralen ute i gata heller. Ergo var det deres feil hele tiden, installatøren hadde gjort en for dårlig jobb når han var her første gang, og ikke gjort termineringen skikkelig. Jeg vet ikke hva terminering betyr, men slik jeg tolker det går det rett og slett i retning av "skru til en skrue som klemmer fast en kobberkabel" eller "klemme til en klemme som klemmer fast en kobberkabel" eller noe i den duren.

 

Jeg foreslår derfor at du ikke gir opp, selv om de oppfører seg som vettløse zombier på hjelpelinja til Nextgentel, så må du bare beholde roen og rolig forklare at det ikke er noe feil på ditt datautstyr, at å snu kabelen ikke hjelper fordi elektrisitet vil oppføre seg likt uansett hvilken ende av kabelen som er koblet til din pc, og så må du for all del ikke la de lure deg til å ringe den derre 25kr/minuttet datahjelp linja de har satt opp for å svindle folk.

 

Forøvrig er det ikke helt usannsynlig at det kan være feil med routeren din som de har sendt deg, jeg pleier å få feil med min en til to ganger i året, er vel på min åttende router fra nextgentel.

Så er det også sånn at den derre hvite designrouteren fra Inteno ikke tåler Torrentlasting og paier og restarter hele tida når du laster torrent, så den må du faenmeg bare unngå, det er den speedtouch dritern som fungerer for meg i alle fall.

 

Ooooh nå kjenner jeg at jeg har tenkt litt for lenge på nextgentel, nå eksploderer jeg snart.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Hei takk for svar :D

 

Jeg har gjort alt det du har skrevet før !!! jeg har ringt den 25 kr minutt dritt greia dems, de påsto at det var først feil med pcen min, så sa de det er problemer med rutern, så var det plutselig problem med tlf nr mitt!!!! jeg brukte noe med 1000 kr bare på å ringe dem. Til slutt sa de at jeg må godkjenne at de skal få lov å gjøre noe med kablene som ligger inni veggen hva faen de mente kjønte jeg ikke men når jeg godkjente det så hadde jeg plutselig nett etter noen dager. Det var sikkert bare de som hadde stengt nette mitt for at jeg skal ringe hele tiden.

 

Ihvertfall jeg har gjort alt ingenting funker, har til og med kjøpt en egen ruter. Eneste jeg kan gjøre er å klage som du sier men det er jo ikke vits, da må jeg bare betale dem for at de skal si masse tull igjen.

Lenke til kommentar

En kamerat hadde samme problem. Han sa at han kom til å forlate dem for en annen nettleverandør, og da ble det fart i sakene. De fikset problemet (som i hans tilfelle var en mongo router), og ga ham prisavslag i tillegg.

 

Om det funker for deg, det vet jeg ikke, men skader da ikke å prøve?

Lenke til kommentar

skal prøve dette selv om jeg er 100% sikker på at de kommer til å komme med masse tull

 

Tar jeg ikke feil hadde vi NextGenTel før, kan ikke si jeg var fornøyd heller.

Vi har nå altibox med fiber. Vet desverre ikke om Altibox tilbyr uten fiber.

 

Jeg har lyst på altibox men har ikke mulighet for fiber :mad:

Lenke til kommentar

1) Aldri aksepter å bli påtvunget datahjelpnummeret deres

2) Send reklamasjon skriftlig, forlang at problemet utbedres, og at du får refundert alle penger du har betalt for å ringe datahjelplinjen, siden feilen er ved deres utstyr -ikke ved ditt.

3) Forlang at de sender ut ny router til deg, og hvis det ikke kurerer problemet må de sende ut tekniker for å sjekke at installasjonen er gjort korrekt, dette innebærer å sjekke terminering i korridor og ved sentral, samt kabling som installatør har lagt opp.

 

Dette gjør du ved å skrive et brev som følger:

 

Nextgentel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

 

Ditt navn

Adresse

Postnummer Sted

 

Reklamasjon

Jeg reklamerer herved på <produkt> levert av dere.

Det har fra <dato for levering> vært problemer hele tiden.

Når jeg har ringt deres supportlinje har jeg fått unnskyldninger, og blitt påtvunget å ringe deres datahjelplinje for ca 1000 kroner til sammen, enda jeg hele tiden har fortalt dere at problemet ikke er med min pc - det er deres utstyr eller installasjon som er problemet.

 

Jeg har abonnert på en tjeneste fra dere. Tjenesten må ansees å være mangelfull. I forbindelse med å forsøke å få rettet denne tjenesten, har jeg påløpt utgifter ved telefoni, og jeg vil si at jeg har blitt lurt til å ringe deres datahjelplinje.

Jeg forlanger derfor at dere dekker mine utgifter i forbindelser med dette.

Videre forlanger jeg at dere i første omgang sender ut ny router, og sender meg returlapp på min gamle router - da det ikke er mitt ansvar å betale for retur av en router som aldri har fungert fra første minutt.

Dersom det skulle vise seg at ny router ikke løser problemet, forlanger jeg at dere søker å utbedre problemet kostnadsfritt for meg, da ved at dere sender ut tekniker for å sjekke at installasjon, terminering av kabler både i mitt hus og ved sentralen i gaten er gjort korrekt, og grundig feilsøker.

 

Videre mener jeg at tjenesten er mangelfullt levert, i henhold til loven har jeg ikke fått det jeg har betalt for, og jeg er påført en urimelig ulempe ved at tjenesten er mangelfull. Jeg forlanger derfor kreditert min konto følgende beløp:

-XXX kroner per måned, total= (tall), det jeg har betalt i abbonnementsavgifter frem til dags dato, for tjeneste som ikke er brukbar

-XXX kroner i telefonutgifter, fordi jeg har blitt lurt/tvunget av dere til å ringe en datahjelplinje uten at jeg har feil med min datamaskin

Totalt kr XXX til mitt kontonummer 00000000000, innen fjorten dagers frist, altså 26.03.11.

 

Jeg forventer tilsvar fra dere innen fjorten dager.

Videre betaling for tjenesten vil bli tilbakeholdt inntil tekniske problemer er løst, og tjenesten er fullt ut levert i tilstrekkelig kvalitet.

 

Mvh,

<ditt navn her>

 

Bare fyll inn dine detaljer og skriv ut, send det direkte i posten den dag i dag! INGEN TID Å MISTE!

 

Det er vesentlig å sende skriftlig reklamasjon. Da blir man for det første tatt langt mer seriøst. For det andre kan man sende andre gangs reklamasjon etter fjorten dager uten tilsvar. Deretter kan man heve kjøpet og forlange alle penger tilbake dersom de ikke svarer på andre henvendelse. Jeg mener at du dersom de ikke klarer å løse problemet innen rimelig tid, kan forlange alle penger du har betalt til de hittill tilbakebetalt. Siden de bare har levert en 5% effektiv tjeneste, kan de i alle fall ikke hevde at de har levert mer enn 5% av det de har lovet. Husk at det er DU som har rett i denne saken.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Tusen takk for fantastisk svar!!! :D setter veldig pris på det :)

 

skal sende dette med en gang. Men først så skal jeg ringe dem en siste gang slik at de kan komme med de teite unskyldingene sine igjen. Skal nemlig bruke unskyldningen dems mot dem vis de nekter klagen :D

 

Igjen takk for svar, det var kjempesnilt av deg :)

 

Bare en ting jeg lurer på. Hva om de sier at hastigheten 20 000 Mbps er den hastigheten du kan få max. Det er ikke alle som kan få den hastighet bla bla, det står med liten skrift osv. Hva gjør jeg da ?

Lenke til kommentar

Det er jo greit for de å hevde det dersom de bare leverer 8, men du får jo ikke 1 engang, du får jo knapt nettlinje, så det er jo det du må kjøre frem som din sak, at nettlinjen er ubrukelig og at du stort sett får 40 kilobyte i sekundet, og "det er jo ikke nok til å lese VG online engang" når du snakker med de.

 

Men jeg foreslår at du sender dette brevet, og avventer tilsvar fra de.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

jeg sendte klagen og nextgentel ringte meg, de har nå fikset hastigheten men jeg har fortsatt ikke 20 mbps, jeg har bare 6. Jeg betaler jo for 20, har jeg rett til å klage på dette?

Lenke til kommentar

men da betaler jeg 100 kr for mye i måneden, i tillegg var det en fra ventelo som sa at jeg ikke kan få mer en ca 4,5 mbps siden jeg ligger langt unna sentralen og pga dårlig kabler. Han sa også at Nextgentel vet dette så jeg burde ringe dem og si hvordan de kan selge meg en 20 mbps linje når jeg bare kan få rundt 4500. Det jeg lurer på er om jeg har rett til å klage på at de har solgt meg 20 mbps når de vet at jeg ikke kan få det bare for at jeg skal betale mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...