Crenos Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg driver å leter etter gode gamle strategispill. Har lett rundt en del nå, men finner ikke mye som har tatt oppmerksomheten min i mer enn en times tid. Trenger vel ikke å være gamle, men her er det jeg er på jakt etter: - City management. kan sammenlignes med det som er i Total War, men ikke så dypt ang. handel, religion og alt det der. Bare en by som f.eks gir meg population, penger, innflytelse over et område, muligheten til å bygge både i og utenfor byen. Ganske enkelt å styre rett og slett. Vil vel si at dette er nr. 1 på lista. - Hærer. Vil gjerne kunne ta en diger hær over et slags verdenskart, og i selve kampen styre enhetene som i real time. Slagene vil jeg gjerne gjøre massive, med antallet individuelle enheter som Total War gir deg. - RPG elementer. En helt, eller en slags leder som spiller en veldig stor rolle over visse elementer; som krigføring eller økonomi. Standard opplegg med leveling osv Sett dette i en fantasiverden så er jeg solgt! Trenger ikke å ha alt dette i seg, men jo mer spillet har i seg jo bedre Jeg har sett på Warhammer: Mark of Chaos og dette King Arthur: the Role-Playing Wargame. Syntes ikke noen av de var noe særlig. Noen som helst spill der selve kampene er tur-basert er fy fy, om ikke de er så gode som i Heroes of Might and Magic 3 ^^. HOMM3 eier jeg, og spillt nesten til døde. På tide med noe annet ^^ Takker for forslag! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg har ikke prøvd det selv, men Caesar IV kanskje? Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Imperialism 2 er første forslag. Dette er et strålende spill synes og det har de fleste av elemente du snakket om og det er gammelt. Men gode spill kan leve lenge de... Jeg har ikke prøvd det selv, men Caesar IV kanskje? Det har jeg prøvd er ganske morsomt det... Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Empire Earth 1 er vel et godt valg, selvom RPG-elementene ikke er så veldig fremtredende. Man har poeng man kan fordele for å velge hva en vil spesialisere seg i, men det er alt. Ellers er Rise of Nations et veldig godt spill som jeg vil anbefale! Dette har endel research osv. som nok passer dine krav. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Jeg forstår ikke helt hva du vil ha om du ikke vil ha turbasert, men her er ihvertfall noen av mine favorittstrategispill: Europa Universalis 3 Civilization 4 Imperialism 1 & 2 Victoria Sim City 2000 Transport Tycoon Deluxe Imperium Galactica 1&2 Master of Orion 1&2 Colonization X-Com Så kan du jo sjekke ut disse på internet, og se om det er noe for deg. Endret 21. mars 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Placidus Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Anno 1404. (Dawn of Discovery) Det er ikke veldig gammelt (09) men er veldig morsomt når det kommer til city management. Man kan velge å inkludere motstandere du må sloss med for å få materialer eller bare vise at du er mest mektig, eller spille alene med city management only. Vet ikke om det kanskje blir litt kjedelig for deg med tanke på det du nevner men du kan jo lese litt om det om det høres greit ut Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Prøvd Hearts of Iron III? Ikke så gammelt men... Rimelig kompisert, men artig når du får litt taket på det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg ville sett etter Cossacks/American conquest spillene, du kan ha fra noen hundre til over 10 000 soldater på slagmarken, Cossacks 2 har et enkelt europa kart du flytter hæren din på, American conquest har flere drit kule mods for MP spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå