Gå til innhold

Razer megalodon fungerer ikke helt som det skal.


Anbefalte innlegg

PC: HP G72-a26SO (Bærbar)

OS: Win 7 64bit

Headsett: Razer Megalodon (USB)

 

Problem:

Det har seg sånn at headsettet ikke fungerer som det skal, og da i form av:

-Enten så funker mikrofonen, men da funker ikke øreklokkene.

-Eller så funker øreklokken, men da funker ikke mikrofonen.

(Henoldvis mumble og skype, som er det jeg har prøvd. Tviler på at det er annerledes i andre program.)

 

 

Hva har jeg prøvd:

-Første jeg prøvde var å koble headsettet inn i to andre pcer, en bærbar og en stasjonær, hvor dette da fungerte uten problemer i mumble.

 

-Har hoppet frem og tilbake i alt av menyer til Lyd(Sound) og prøvd meg litt her inne med forskjellige ting. Både eksperimentert og fulgt råd jeg har funnet via google. Har og koblet fra de innebygde høytalere/mikrofonen uten hjelp.

 

-Oppdatert/re-installert firmware til headsett via oppdateringsprogram til headsettet. (Selv om det er nylig at jeg oppdaterte dette for å få headsettet til å funke i linux.)

 

-Jeg har prøvd å formatere den gjeldenes pcen, til tross for at den var nylig formatert og alt av drivere er nylig lastet ned og installert. Igjen..

 

Ellers så har jeg googlet problemet og sett flere har lignendes proble, enest da kun med at mikrofonen lager en ulyd/fungerer ikke, noe problemet mitt ikke er.

 

Noen som skulle ha vært borti dette eller lignendes problem?

 

PS: Helst ingen svar som hinter eller er direkte mot det at USB headsett er dritt da jeg har brukt disse i en årekke nå uten problemer på noen måte!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...