Gå til innhold

Er det verst for en kvinne å bli voldtatt av en mann eller verst for en mann å bli voldtatt av en mann?

Hva er verst?  

72 stemmer

1. 1. Hva er verst?

• Mann blir voldtatt av mann
      37
    • Kvinne blir voldtatt av mann
      8
    • Mann blir voldtatt av kvinne
      4
    • kvinne blir voldtatt av kvinne
      0
    • Begge deler er like ille
      19
    • Begge deler er like godt
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en mann blir voldtatt av en kvinne, så er det ofte psykisk voldtekt og manipulering, og ikke ren og skjær fysisk maktbruk. Det er nok i mange tilfeller en langvarig psykisk mishandling. Det finnes selvfølgelig unntak, og sterke kvinner.

Det kan selvfølgelig foregå på den måten i alle kombinasjoner av kjønn.

Hvis jeg ble voldtatt av en mann ville jeg slått inn trynet på vedkommede før de i det hele tatt kom i gang. Om personen hadde våpen å true med, ville jeg prøvd å komme unna med livet som innsats.

Livet er en kamp, og jeg kjemper til døden.

Jeg vil ikke uttale meg om hva som er verst, det kommer nok an på hvor sårbar man er og selve episoden.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldtekt handler om vold og ikke sex, det betyr at en mann bare blir voldtatt når han fysisk blir overrumplet av en mann(eller veldig sterk kvinne) eller blir missbrukt av en kvinne gjennom naipulasjon eller narkotika.

Slutt rasulatet er det samme, man føler seg missbruk brukt og skitten.

Det er også forskjell på dirkte voldtekt og missbruk, husk at incest skjeldent er voldsbasert, men manipulasjon, volden er altså borte, men skittenheten, missbruket er der enda.

På engelsk heter det Rape, som kanskje er bedre enn voldtekt, da voldtekt hinter til vold, mens rape kan være så mye.

Missbruk kan også besrikve utnyttelse av fulle menn/kvinner, igjen ville jeg ikke bruke voldtekt på dette, men sexual missbruk. Da persjonene som blir brukt ikke blir truet med vold med er ikke kapable til å beskytte seg selv pga. dop eller alkohol.

Igjen viser det at voldtekt er et dårlig ord.

Lenke til kommentar

Viss det skal sies å være noe forskjell er det kanskje at en hetrofil man kanskje ville føle seg ekstra jævlig av å bli voldtatt av en mann, noe om å miste manndommen sin osv. men jeg har fremdeles problemer med å sette en voldtekt over en annen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er verst av at en lesbisk kvinne blir voldtatt av en mann, eller en heterofil mann blir voldtatt av en mann, da?

Vel en lesbisk kvinne vil fremdeles ikke ha det sosiale sitgma av manndom en mann har, menn skal være maskuline og tøffe, og bli voldtatt er ikke akurratt mannlig, det å bli tatt opp i rompa mot din vilje er i hvertfall ikke mannlig, når det er sagt, tror jeg det er dumpt å gjøre forskjell, voldtekt er voldtekt, i sett på som den nest verste handlingen mann kan gjøre etter mord.

Lenke til kommentar

Vel en lesbisk kvinne vil fremdeles ikke ha det sosiale sitgma av manndom en mann har, menn skal være maskuline og tøffe, og bli voldtatt er ikke akurratt mannlig, det å bli tatt opp i rompa mot din vilje er i hvertfall ikke mannlig, når det er sagt, tror jeg det er dumpt å gjøre forskjell, voldtekt er voldtekt, i sett på som den nest verste handlingen mann kan gjøre etter mord.

De færreste blir jo voldtatt på høylys dag med venner som tilskuere, og ikke skriver man om det på facebook i ettertid, antar jeg. Så psykisk burde det vært nøyaktig like fælt for de to ovennevnte ofrene.

Lenke til kommentar

De færreste blir jo voldtatt på høylys dag med venner som tilskuere, og ikke skriver man om det på facebook i ettertid, antar jeg. Så psykisk burde det vært nøyaktig like fælt for de to ovennevnte ofrene.

Det handler ikke om hvordan andre ser deg, men hvordan du ser på deg selv, og der er er det hip som hap, en mann vil føle seg mindre som en mann, mens en kvinne vil følge seg voldtatt i den ulimate formen, noen har brukt vold til å ta det mest intime de har, det skal mye til for å føle seg værre.

En mann og kvinne vil føle seg veldig forskjellig når de har blitt voldtatt fordi dem har forskjellige prioriteter. Men som sagt, jeg tror ikke forskjellene har noe å si, selv om de er forsjkellige er sluttsummen den samme, de vil aldri bli den samme igjen.

Lenke til kommentar

Jeg føler jo at du egentlig sier at det er "bedre for samfunnet som helhet" at en kvinne voldtas, enn at en mann voldtas - at netto-ødeleggelsen er større for menn. Og det syns jeg blir helt feil.

Nei det sier jeg ikke i det hele tatt, hva får deg til å tro det?

Lenke til kommentar

Syns du overvurderer denne "en mann vil føle seg mindre mann"-følelsen, sammenlignet med det kvinnelige voldtektsofre føler.

Det blir litt som å spørre en mor om: "hvilket av dine to barn vil du helst skal dø?" - hun skal ikke ha en mening om det, de skal være helt likestilte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...