Gå til innhold

Spill artist. Hva er beste skole/linje?

Crenos

Anbefalte innlegg

Jeg digger tegning og virtuell forming av hva enn det måtte være. Tanken på å være med å lage det visuelle i spesielt spill digger jeg. Denne Wikipedia artikkelen beskriver nesten perfekt det jeg vil. Men jeg finner ikke det store av linjer her i Norge som har både håndtegning og 2D/3D programmer. Jeg har vel til neste år på meg å finne og søke en plass.

Noen som har gått lignende som kan svare hjelper stort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Norge har så få spillselskaper som det har, sier det seg selv at det ikke finnes noen studier som er spesielt innrettet mot slikt. Jeg vil gjette på at du må til USA eller Storbritannia. Jeg regner for øvrig med at du vet at dette er en bransje med ekstremt stor konkurranse.

Lenke til kommentar

Når Norge har så få spillselskaper som det har, sier det seg selv at det ikke finnes noen studier som er spesielt innrettet mot slikt. Jeg vil gjette på at du må til USA eller Storbritannia. Jeg regner for øvrig med at du vet at dette er en bransje med ekstremt stor konkurranse.

Så klart, kan ikke si jeg gleder meg til konkurransen. Men tegning og 2-3D animasjoner kan blir brukt til mye mer enn bare spill. Først og fremst vil jeg inn i en skole som lærer deg begge disse tingene. Spill er vel bare det jeg mest har lyst til å arbeide med innen dette. Og uansett kommer det etter jeg har blitt ferdig med denne utdanningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...