Alliha Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Wtf, det var feil tråd. :S slett. Endret 14. mars 2011 av Alliha Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Helevete er et oppdiktet sted som er laget for å skremme folk fra å gjøre dumme ting. 1 Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Eternal suffering awaits those who question god's infinte love. Det virker erm veldig retarded now offence :# Gud gidde oss i dere øyne fri vilje, hvorfor skal man straffes for og tvile på en person man aldri ser? Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Himmel og Helvette er bare noe tull etter min oppfatning:) Derfor ler jeg godt av en kristen kamerat av meg som påstår jeg ommer til helvette hvis jeg ikke skjerper meg X) Mens kompisen din kan gjøre så mye galt han vil så lenge han ber om tilgivelse før han dør :> right? 1 Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 morsomt komplott det der:) Lenke til kommentar
Nilsmi Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Av samme grunn som man skyter noen for forræderi. Disse "reglene" ble jo satt av stammer som trengte opprettholdelse av lojalitet. Men når det er sagt. Det er ikke noen som sender deg til helvete, det er Gud som gjør det, fordi du ikke har oppført deg etter reglementet. Da kan jo han på ingen måte bli sett på som en barmhjertig gud. Hva mener kristne folk om dette da? at folk som ikke tror blir straffet med evig smerte selv om vi er født med "fri" vilje ? Hvis Du ikke tror på Gud tror du heller ikke på helvette. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Av samme grunn som man skyter noen for forræderi. Disse "reglene" ble jo satt av stammer som trengte opprettholdelse av lojalitet. Men når det er sagt. Det er ikke noen som sender deg til helvete, det er Gud som gjør det, fordi du ikke har oppført deg etter reglementet. Da kan jo han på ingen måte bli sett på som en barmhjertig gud. Hva mener kristne folk om dette da? at folk som ikke tror blir straffet med evig smerte selv om vi er født med "fri" vilje ? Hvis Du ikke tror på Gud tror du heller ikke på helvette. Kan fremdeles diskuter det selv om man ikke tror på det ? eller er det helt utenkelig ? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hvor ligger det bibelske grunnlaget for Helvete? Og har vi en grundig beskrivelse av det? Er jo ikke engang nevnt i Johannes Åpenbaring... Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 fortjener ? Helvete er en konsekvens av ens egen synd. Så helvete er rett. Er du enig i at mennesker er født i synd? Da må du vel også være enig i at alle som ikke har tatt imot Jesus Kristus kommer til Helvete, inkludert barn? Gud gidde oss i dere øyne fri vilje, hvorfor skal man straffes for og tvile på en person man aldri ser? Gud ga oss fri vilje, riktig. Det er galt å straffe oss i evig tid for å bruke den som vi vil. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 fortjener ? Helvete er en konsekvens av ens egen synd. Så helvete er rett. Er du enig i at mennesker er født i synd? Da må du vel også være enig i at alle som ikke har tatt imot Jesus Kristus kommer til Helvete, inkludert barn? kommer til Helvete ? Er i helvete og blir værendes i helvete dersom de ikke blir syndfrie. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hvor ligger det bibelske grunnlaget for Helvete? Og har vi en grundig beskrivelse av det? Er jo ikke engang nevnt i Johannes Åpenbaring... Ildsjøen utenfor det nye Jerusalem i Johannes Åpenbaring er helvete. Ghenna var utenfor det gamle Jerusalem. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Hvor ligger det bibelske grunnlaget for Helvete? Og har vi en grundig beskrivelse av det? Er jo ikke engang nevnt i Johannes Åpenbaring... Jeg vil anta at bl.a. dette er noe av grunnlaget. Johannes’ åpenbaring kapittel 20. "10 Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet. 11 Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen." Edit: Kan også se på noen av referansene her. http://bible.org/article/what-bible-says-about-hell Endret 14. mars 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 kommer til Helvete ? Er i helvete og blir værendes i helvete dersom de ikke blir syndfrie. Beklager, jeg glemte ditt syn på himmel/helvete. Er barn i helvete helt til de tar i mot Jesus Kristus? I så fall kan ikke helvete være ille, barn er stort sett lykkelige. Lenke til kommentar
Kaffikjelen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Folk kjem til Helvete fordi dei har synda. Vantru er berre éi av fleire synder. Gud gidde oss i dere øyne fri vilje, hvorfor skal man straffes for og tvile på en person man aldri ser? Fri vilje (fleirtals-oppfattinga) er tull og ubibelsk. Det same er idéen din om at ein ikkje kjenner til Gud. Romarane 1 motseier det. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 kommer til Helvete ? Er i helvete og blir værendes i helvete dersom de ikke blir syndfrie. Beklager, jeg glemte ditt syn på himmel/helvete. Er barn i helvete helt til de tar i mot Jesus Kristus? I så fall kan ikke helvete være ille, barn er stort sett lykkelige. stort sett er barn i himmelen, dessverre er mange barn i helvete, og det er deres foreldres skyld Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kan du forklare nærmere? Hvilke barn er i himmelen, hvilke er ikke? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kan du forklare nærmere? Hvilke barn er i himmelen, hvilke er ikke? Å være i himmelen, vil si å være nær Gud. Gud er kjærlighet. Barn som lever i kjærlighet, lever i himmelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå