turep1rat Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Heisann ! Skal om ikke altfor lenge velge hva jeg skal studere. Har i lang tid bestemt meg for IT. Er ikke veldig glad i programmering osv, men vurderer heller å ta en bachelor i drift av nettverk og data (gjøvik). Er som sagt fortsatt usikker på om jeg skal satse IT, har også lyst til å gå ØKAD. Alle sier at lønn ikke bør være i veien for interesse. Interessen min er i stor grad i IT, men samtidig vil jeg også ha kontakt med omverdenen. Til temaet, hvis jeg tar en bachelor innen drift av nettverk og data, og kombinerer dette med Cisco CCNP (ccnp er planen i første omgang). Hva kan jeg da forvente i lønn ? Vet at erfaring har mye å si i IT-bransjen, men kan jeg forvente å få god lønn etter en stund i bransjen ? Hvis jeg tar CCIE, hva kan jeg forvente i lønn da ? Kjenner en som har to CCIE'r, og han tjener FETT. Dessverre så har lønn noe å si, men ØKAD er jeg også interessert i, men hvordan er lønnsmulighetene i IT bransjen for en som har bachelor og spesialisert seg ? Hva kan jeg forvente å starte med i lønn med bachelor i drift? Har inntrykket av at drift kanskje ikke er det mest etterspurte, men når Cisco sertifisering er på plass har jeg troen på at jeg er verdt mer enn en "driftsmann". Jeg står bom fast i hvilket valg jeg skal ta, så håper noen her kan opplyse meg litt mer, slik at jeg kommer litt videre i tenkingen Har søkt i mange timer, men finner ikke mye om Cisco kompetanse og lønn her til lands, og det jeg finner er som regel flere år gammelt. Håper på positivt svar! Endret 11. mars 2011 av turep1rat Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Begynnerlønn i et brukbart firma som cisco mann med den type utdanning du antyder vil ligge på fra 400000 og oppover. En dyktig CCIE som ikke er redd for å reise mye kan tjene opp mot 2-2,5millioner men da snakker vi ikke 9-16 og fri i helgene. Forloveren min er en eksepsjonelt dyktig CCIE og har prøvd alle aspekter innen denne bransjen, men kroppen taklet ikke stresset så han har hatt flere magesår og en mildere depresjon så han driver nå mest med CiscoWorks og holder kurs. Lenke til kommentar
turep1rat Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Heisann! 400000 med ccnp eller ccie? En bekjent av meg starta med 450000 med EN ccie og ingen bachelor eller noe annet. Det du sier er spennende, så mye penger hvis man reiser? Hvor reiser man eventuelt? Er det slik at man reiser på oppdrag fra Norge eller innenlands? Og 2-2,5 millioner hvis man reiser , er det med en eller flere ccie'r ? Takker for svar ! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Jeg kan bare svare for akkurat dette eksempelet og der foregikk mesteparten av reisingen innlands. Arbeidsmengden her var så stor at han ikke hadde sommerferie på 3 år og ble tilslutt pålagt å ta ut ferie da det ikke er lov å holde på slik. Det er jo også ganske mye stress involvert for å holde på sertifiseringen som CCIE da den går ut på dato annethvert år, og må tas på nytt. Endret 14. mars 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå