Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan jeg ha diabetes?

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

jeg er en 18 år gammel jente som alltid har drevet aktiv med sport, mye energi, mye og gi.

Dette var altså før. Jeg sover dårlig om natten og legger meg ikke før 3 tiden. Sover når jeg kommer hjem. Orker ikke å trene eller å være sosial. Sliten, hodepine, apettiten svinger opp og ned(ofte fysen på noe søtt), trøtt og tørst.Jeg orker rett og slett ingenting, selvom jeg vil!og som følge av dette, sliter jeg også til tider med humøret.Jeg vet ikke mye om diabetes, men jeg lurer på om det er det.

Jeg forstår at det er vanskelig å konstantere noe konsist utenom at man er lege, men har dere en pekepinn på hva dette kan være?

Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et av de beste give away for diabetes er at man drikker enorme mengder væske. Man blir liksom aldri utørst.

Det du beskriver ligner strengt tatt mer på stoffskifteproblem eller sykdom.

Uansett så kan begge deler avsløres med en blodprøve.

Det kan forresten være en masse andre ting også.

Lenke til kommentar

Det er relativt enkelt å utelukke diabetes-diagnosen; selv om det kanskje ikke er veldig sannsynlig med de symptomene du beskriver kan det kanskje være verdt å få det testet bare for å få tanken ut av verden.

Et litt mer pragmatisk spørsmål: du legger deg ikke før tre om natten, eller du forsøker å legger deg tidlig, men får ikke sove? Enhver kan bli tussete av døgnrytme på avveie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...