Qumad Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hei Finnes det en formel eller omregningskalkulator for hvor lang tid maten skal stå i stekeovnen når man senker tempraturen fra det som står i oppskriften? Bakgrunnen er at jeg føler osten blir svidd i ovnen vår hvis jeg følger oppskriften med grader og tid så blir osten for svidd. Jeg ønsker smeltet ost ikke svidd. Det er jo ingen problem og bare skru ned temperaturen men det er vel en grunn til at man i oppskriftene har angitt en temperatur og en vis tidsperiode. Jeg regner derfor med at jeg må forlenge perioden i stekeovnen hvis jeg skrur ned temperaturen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Det kommer jo helt ann på hva du skal lage egentlig det da, med tanke på at du får svidd ost så skulle jeg jo nesten tro at du lot den stå for lenge. Jeg bruker nesten ikke tidtaker lenger, med mindre det er noe som skal stå LENGE, men da er ikke temperaturen så høy uansett. Jeg følger heller med på maten. Men i forhold til en tabell, så tror jeg dette er vanskelig, ettersom forskjellig mat opptar varme forskjellig, men det er mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå