Gulrotsaft Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Beklager dårlig emnetittel, men kom ikke på noe bedre. Satt her og så på internettet, noen slike bloggsider og sider med artige bilder (people at wallmart osv). Gikk bort fra maskinen i 3-5 minutter så døde plutselig alle mine usb enheter Har mus tastatur samt en gampad koblet i en usb hub. Når jeg startet maskinen opp igjen (måtte jo selvfølgelig ta en hard restart med svenskeknappen da ingenting fungerte selv etter flere ut/innkoblinger av usb) innstallerte win ett eller annet enhetsdrivere og krever omstart før endringene kan tre i kraft som den så taktfult sier. Har egen programvare for musen(minoix naos 5000, som fortsatt er innstallert og funksjonibel.) resten er plug and play. Spørsmålet er da som følger: Er det muligheter for at jeg kunne ha fått noen ondsinnet programvare eller noe som har tullet til ting, elelr er dette slikt som skjer. Har aldri hatt problemer med win7 før, har ikke installert noe nytt på år og dag og pirater ingen ting. Edit: har ikke installert SP1 Endret 11. mars 2011 av ananashapå Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 En liten update her. Virker som om det er HK eller en av mine usb enheter som kan være synderen. Opplevd det flere ganger i dag også at tastatur og mus samt denne USB hubben har sloktnet totalt. peker litt mot HK da jeg mener at jeg i går prøvde å koble enhetene direkte til kabelen uten denne huben (en om gangen selvfølgelig) uten at det ble liv i noen av de. Fikk opp en feilmelding når jeg prøvde å restarte maskinen tidligere her som var noe sånt som "USB device over current limit. Shutting down in 15 seconds" Når jeg fikk denne ville ikke huben lyse opp (den har et blått lys som lyser konstant (selv om maskinen er skrudd av). Har akkurat byttet USB kabelen, men vet ikke om dette var problemet da huben begynte å lyse igjen (mens jeg lette etter ny kabel). Tror egentlig at ondsinnet programvare er utelukket og at det er et HW problem etter at problemet har utviklet sek slik det har gjort. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 En liten update her. Virker som om det er HK eller en av mine usb enheter som kan være synderen. Opplevd det flere ganger i dag også at tastatur og mus samt denne USB hubben har sloktnet totalt. peker litt mot HK da jeg mener at jeg i går prøvde å koble enhetene direkte til kabelen uten denne huben (en om gangen selvfølgelig) uten at det ble liv i noen av de. Fikk opp en feilmelding når jeg prøvde å restarte maskinen tidligere her som var noe sånt som "USB device over current limit. Shutting down in 15 seconds" Når jeg fikk denne ville ikke huben lyse opp (den har et blått lys som lyser konstant (selv om maskinen er skrudd av). Har akkurat byttet USB kabelen, men vet ikke om dette var problemet da huben begynte å lyse igjen (mens jeg lette etter ny kabel). Tror egentlig at ondsinnet programvare er utelukket og at det er et HW problem etter at problemet har utviklet sek slik det har gjort. Hei! Jeg ser at du fikk en melding om at det gikk for mye strøm i USB inngangen- og da slår den seg av. Det er mulig du har noe krøll med den spillepadden din. Prøv å ta den bort så får du se. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Skal prøve det om det skjer en gang til. Byttet USB kabel i går rett etter den oppdateringen og den har holdt seg siden. Virker litt rart for meg at en USB kabel som har blitt lagt ned og ligget i ro hele tiden kan bli dårligere over tid, men slik som ståa er nå så virker det jo som om det er akkurat det som har skjedd. Tak for innspill Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Du bør uansett sørge for å holde Windows oppdatert. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Har innstallert alt utenom SP! da det anbefales å ta sikkerhetskopi av alt osv og jeg ikke har giddet å gjort det Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 ser ut som om det var USB kabelen som hadde forvitret. rart at den kan gjøre det uten noen som helst ytre påvirkning utenom romtemperatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå