TMB Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hva skal til for å gjøre dette mulig? Holder på med russebil, og det hadde vært tøft å få til. Gjerne DYI-kits o.l. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hva med noe sånt som dette: http://www.ljudia.no/lys-s82112/led-s80376/lyseffekter-c294304/showtec-pinball-led-p175506/ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Tenkte mer på dioder som man lodder selv Men takk for svar Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Skjønner ikke helt vitsen med det, når man får det ferdig i div utførelser, og det blir så mye billigere... Men her får du tak i løse dioder: http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=242_22 Og hvis du kobler disse til utgangen på en forsterker, så vil de til en viss grad blinke i takt med musikken. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Skjønner ikke helt vitsen med det, når man får det ferdig i div utførelser, og det blir så mye billigere... Men her får du tak i løse dioder: http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=242_22 Og hvis du kobler disse til utgangen på en forsterker, så vil de til en viss grad blinke i takt med musikken. Hvis du vill ødelegge forsterkeren så er dette helt topp! Husk at en forsterker skal ha en bestemt belastning! Var nok ett mye bedre forslag det første du kom med... Men finnes mye lys utstyr fra pc verden som kan bruker til dette. Får jo kjøpt en del 12v lysrør og ledrør som blinker i takt med musikk til pc`r. Og de kobles vanligvis til på 12v Men dere må regne med å lodde til kontakter. Eller dere kan koble leds til musikk sensoren fra en slik. Men det krever litt el kunskap. Jeg gjorde selv dette på en russebil. Men det var en vanvittig jobb jeg ikke vil gjøre om igjen... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det sier seg selv at man må holde motstanden på et akseptabelt nivå da, hvis ikke så vil forsterkeren gå i protect, ikke gå i stykker (med mindre det er snakk om en gammel møkkaforsterker uten beskyttelseskrets) Du svarer litt som om du er verdensmester, og av erfaring så kan jeg si at det ikke er så lurt. Du skriver også at du bygget en russebil i fjor, noe som tilsier at du ikke har så ille mye erfaring ennå, og mye av det du sier er rett og slett feil, så det kan være en idè å sjekke fakta først Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det sier seg selv at man må holde motstanden på et akseptabelt nivå da, hvis ikke så vil forsterkeren gå i protect, ikke gå i stykker (med mindre det er snakk om en gammel møkkaforsterker uten beskyttelseskrets) Du svarer litt som om du er verdensmester, og av erfaring så kan jeg si at det ikke er så lurt. Du skriver også at du bygget en russebil i fjor, noe som tilsier at du ikke har så ille mye erfaring ennå, og mye av det du sier er rett og slett feil, så det kan være en idè å sjekke fakta først Er det? Sjekk litt fakta selv du Sa jeg bygde en russebil i fjor ja. Ikke at jeg var russ i fjor... STOR forskjell!!! Er faktisk femte russebil jeg har bygd så langt. Om du hadde tatt deg tid til å gå inn på linken så hadde du sjønnt at det ikke var ett amatør prosjekt akkurat. Har begynt på en ny i år... Hadde du tatt deg tid til å sjekke min profil så hadde du alerede visst dette. Jobber i bil bransjen til daglig. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Dette er foresten linken jeg siktet til av fjor årets russebil prosjekt: http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=15&t=66874&p=572546&hilit=norway#p572546 Nytt på gang i år... skjekk min profil så skjønner du at jeg har drevet med dette en stund... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Var ikke meningen å være frekk mot deg eller noe i den duren, men ment som et tips for å være grei, så slipper du masse piss fra andre her inne, men hvis du bare skal være frekk tilbake så gidder jeg ikke ofre noe mere tid på en "bilstereoguru" som deg.... PS, ord-deling er en fin ting 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå