Gå til innhold

playstation 3 network problems

igxx

Anbefalte innlegg

hallo, i de siste dagene har det vært umulig å logge inn på nettverket mitt. det kommer opp det samme hele tiden: når jeg prøver å logge inn på hvilket som helst tråløst nettverk får jeg bare opp: forsøket på å oppnå en IP-adresse har utløpt.

Hjelp! vis det er noe så er det bare å spørre, gjør så og si hva som helst for hjelp:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betyr nok at du ikke får tildelt ip-adresse på routeren. Skjer for eksempel hvis "lease" tiden ikke blir fornyet når du kobler opp. Har sett at det skjer på noen nettverk hvis routeren bare aksepterer tillatte tilkoblinger på forhånd, osv.. Men gjetter vel på at du prøver å koble opp via VPN..? Hvis det er det, blir du nødt til å koble via en PC. ..sette opp nytt nettverk, bro-koble den til vpn-koblingen på PCen, koble til ps3en mot PCen.. er ganske greit på windows, ihvertfall.

Lenke til kommentar

Får du også en IP som starter på 169.254.x.x? Det betyr at PS3en ikke klarer å hente IP adresse fra routeren. Kommer andre enheter på det trådløse nettet deres?

Du kan prøve å sette opp PS3en opp med statisk IP mot routeren, endre trådløskanal eventuelt resette routeren for å se om det hjelper. Hvis du resetter routeren må du isåfall sette den opp på nytt, om du har endret noe fra standard innstillingene.

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

vis du så på vidioen, så står det ikke finner ikke ip.

kommer på med pcen, men vis jeg kobler til med mobilen min kommer jeg meg ikke på facebbok, youtube eller android marked.

kan kjøp av et nytt multimodem vært løsningen?

Lenke til kommentar

Ser i filmen at du får tildelt IP: 169.254.242.38.

(du ser det ca 1:10 ut i filmen).

Så vil støtte Cerb89's ide med og sette opp statisk (fast) IP på ruteren, da dette er tegn på at den PS3'n ikke får tildelt ip fra DHCP men setter denne selv.

Ser du å har en Linksys ruter. (SSID = linksys)

Du har trolig mulighet til å sette opp DHCP Reservation under Basic Setup der.

Der kan du tildele en bestemt IP mot din PS3 MAC adresse.

Om ikke dette hjelper så gjerne informer litt mer om hvordan nettverket er satt opp til deg.

(Internett leverandør, type modem og ruter oppsett)

Lenke til kommentar

Det gjøres i nettverksinnstillingene.

Sjekk med en PC som er koblet til med kabel på samme switchen hvilken IP den har, slik at du får samme IP range på PS3'n. Skal forsøke å forklare.

Gå inn på din PC og trykk "windows-knappen" + "r". Du får da opp en boks der du skriver "cmd" uten de dottene selvsagt (:

Skriv så "ipconfig" i det svarte viduet som kom opp.

Sjekk så hvilken IP du har.

Gi samme IP til PS3, men endre de siste tallene etter siste punktum.

Eksempel:

IP på PC: 192.168.2.13

Ny IP på PS3: 192.168.2.130

Er ikke umulig at saker og ting vil fungere.

Husker ikke i farten, men det er mulig du også må sette opp Gateway i PS3'n sine IP-konfigurasjoner.

Isåfall finner du det når du skriver inn "ipconfig" på maskinen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...