Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

jeg skal bygge pc og skal ha win7 i den, men jeg vil gjerne spare 1 000 så jeg lastet ned win7 64 bit og flyttet ISO filen(win7) inn på en tom cd.

da jeg åpnet datamaskin så jeg cd-en het windows_7_ultimate_64_bit

Så jeg restarta laptopen(min vanlige pc ikke bygget) med cd-en inni for å teste om det ville komme opp boot greier før min laptop sitt OS startet slik at jeg kunne bruke cd-en på mine kommende deler jeg skal sette sammen til en pc.

Men det skjedde ingenting, laptopen min starta vanlig så når jeg kom inn på skrivebordet trykket jeg på datamaskin og deretter win7 ikonet som er cd-en, da kom det opp en melding: "Your computer can't run this version of windows. You need an installation disc that's compatible with yout computer" bla bla bla så vil ikke denne cd-en virke på min kommende pc? veldig forvirret

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under oppstart må du trykke en av F-knappene (F1, F2 osv.)

Er usikker på hvilken som gjelder for deg, men helt i begynnelsen på oppstartingsfasen skal det komme tekst der det står hvilken knapp du skal trykke for å få frem boot-menyen. Der velger du disken din.

Er ingen ekspert på dette, men det er jo godt mulig CDen din fungerer på din kommende pc selv om den ikke fungerer på bærbaren din - det er jo to vidt forskjellige pc'er, regner jeg med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...