p0pc0rn Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Har nettopp fått meg Samsung hjemmekinoanlegg tvn er også Samsung. Har koblet alle høytalerene til bluerayspilleren. Så når jeg spiller av blueray får jeg lyd (kun på fronthøytalerne, hvorfor?) Har koblet en HDMI-kabel fra blueray til tv. Har også koblet en HDMI fra PS3 til tvn. Men får ikke lyd på hjemmekinoen når jeg ser på tv, eller på ps3. Noen som vet om jeg mangler noe kabler? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Har nettopp fått meg Samsung hjemmekinoanlegg tvn er også Samsung. Har koblet alle høytalerene til bluerayspilleren. Så når jeg spiller av blueray får jeg lyd (kun på fronthøytalerne, hvorfor?) Har koblet en HDMI-kabel fra blueray til tv. Har også koblet en HDMI fra PS3 til tvn. Men får ikke lyd på hjemmekinoen når jeg ser på tv, eller på ps3. Noen som vet om jeg mangler noe kabler? Hvorfor bruker du blu-ray spilleren som av-receiver? Eller det en slik boks som har det kombinert? Hvorfor får du kun lyd på fronthøytalerne? Har kilden surround lyd? Har du valgt surround lyd på blu-ray? Står den innstilt på noe annet? Så bilde går fra blu-ray spilleren din til tv'en. Et annet bilde går også fra ps3 til tv'en. Så hvorfor har spiller ikke blu-ray spilleren lyden fra tv'en og ps3'en? Du har jo ikke koblet lyden fra tv og ps3 til blu-ray spilleren! Hvis den har en lydinngang da. Endret 11. mars 2011 av Abigor Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Boksen er nok kombinert. Fikk til lyd på ps3 nå, på alle høytalere. Koblet HDMI fra ps3 til blue-ray så går det en annen HDMI fra blueray til tv, har viderekoblet det på en måte. Kan trykke på blue-ray kontroller for å velge AUX-HDMI1-HDMI2-dvd/blue-ray på bluerayskjermen. Men hva sier du jeg må gjøre for å få lyd på hjemmekinoen når jeg ser på vanlig tv, da bytter den lyd til tv høytalere Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvor kommer lyden fra og hvor skal lyden? Hvilke inngangskontakter har du tilgjengelig og hvilke utgangskontakter har du tilgjengelig? Noen som matcher? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Har laget en tegning som er vedlagt. En HDMI rfa ps3 til blueray og en HDMI fra blueray til tv. Får lyd og bilde på ps3 nå. Og når jeg ser på blueray. Men ikke når jeg ser vanlig tv EDIT: Har lyd i alle høytalere både når jeg spiller ps3 og når jeg ser film. Eneste som mangler er lyd i dem når jeg ser tv Endret 11. mars 2011 av p0pc0rn Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 EDIT: Har lyd i alle høytalere både når jeg spiller ps3 og når jeg ser film. Eneste som mangler er lyd i dem når jeg ser tv Ja, og jeg håper du ser grunnen. Tegningen er likevel ikke komplett slik du har den. For i det tilfellet har du kun en monitor. Du har vel også tv-signaler som består av lyd & bilde? De går rett inn i tv'en, ikke sant? Vel, lyden går ikke magisk gjennom lufta og inn i blu-ray spilleren din. Du må selv finne en måte, jeg vet ikke hvilken tv eller blu-ray spiller du har. Du blir nødt til å fysisk se bak på apparatene og se hvilke muligheter du har. Hvordan kan du få sendt lydsignalene fra tv-signalene inn i blu-ray spilleren? Lenke til kommentar
kjetilgrindheim Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Det er mulig eg har missforstått her, men dette er vell eit godt bruksområde for den nye HDMI 1.4 standarden med audio return channel? Som nevnt av andre må¨du forbinde lydsignal fra tv'n til blueray/forsterkeren din. Dette kan gjørest ved å bruke ein HDMI kabel som har den nye 1.4 standarden (men det forutsetter også at både tvn og blueray'en er kompatibel med HDMI 1.4). Dersom det ikkje fungerer kan du feks. bruke eit optisk kabel/toslink fra tv (lydutgang) til bluerayspilleren (lyd inngang) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Denne HDMI-teknologien er såpass ny at jeg tviler på det er så mange produkter som støtter det ennå. Dessuten er det ikke sikkert trådstarter har den type HDMI-kabel heller. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Brukte en composit kabel fra tv til blu-ray/reciever. Har lyd nå. Ellers takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå