LtdEdFred Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg har et MSI K7T266 Pro2 HK med en AMD Athlon XP 1700+. Resten står i Sig'en. Bare plutselig i tide og utide restarter den seg. Det kommer en blå skjerm i en tiendelssek, men forsvinner før jeg rekker å se hva det står der. Hva skjer? Hjelper det å flashe BIOS? Hvilke av disse updatene burde jeg ta for å fikse prob'et? Alle? http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.ph...el=MS-6380+V2.0 _________________ MSI K7T m/AMD Athlon XP 1700+ Western Digital Caviar 40GB 7200RPM NVidia GeForce 3 Ti 200 64MB DDR Chieftec Dragon DX-01SL-D Win 2000 og Avidi 512 kbit linje [ Denne Melding var redigert av: Baltazar på 2002-02-03 11:54 ] Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 og hva powersupply har du? Lenke til kommentar
eught Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 jeg tror du har for lite strøm. da restarter den ofte plutselig. men hvis den gjør det hver gang du bruker et spesielt program, er det jo sannsynligvis programmet som har noe feil. Lenke til kommentar
jmb Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hadde samme problemet selv - men med ett annet hovedkort - fant ut at det var en driver feil. Går ut i fra at du har win XP og den er meget kresen på drivere. Dersom driverene ikke passer så vil den ikke windows starte sikkelig. Sjekk så alle driverne dine er greie og sjekk samtidig at all hardware sitter godt på plass i agp/pci osv. Dette løste problemet for meg - lykke til. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 karen har jo win 2000, det står jo i sig'en. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 12:13, psilocybe skrev:og hva powersupply har du? Har det som fulgte med kabinettet mitt. se sig 340 W mener jeg det er. Det har ikke noe med vilket program jeg bruker det skjer selv om kun Winamp er oppe eller bare IExplorer osv Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 hm.. syns det høres ut som for lite strøm. både XP og msi k7t266 pro2 er litt fisefine når det kommer til psu, og i tillegg et geforce3-kort.. jeg ville prøvd en 400w+ psu, jeg. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Kanskje pc'en overheater? Dette skjer med min XP1800@XP2000+ (1702Mhz) når den når 75+ grader. Kjører pc'en underklokket nå mens jeg venter på nye vifter og bygger meg et kabinett i tre. (som skal være veldig lydløst, kun TO 19dB vifter mot utsiden som kjører på redusert v, så det i virkeligheten blir under 15dB vifter) Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 17:25, shahin skrev:Kanskje pc'en overheater?Dette skjer med min XP1800@XP2000+ (1702Mhz)når den når 75+ grader.Kjører pc'en underklokket nå mens jeg venterpå nye vifter og bygger meg et kabinett i tre.(som skal være veldig lydløst, kun TO 19dB viftermot utsiden som kjører på redusert v, så det i virkeligheten blir under 15dB vifter) Tviler. System temp ligger på 30-32 og CPU temp ligger på 40-45 Lenke til kommentar
ebe Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Skru av automatisk restart ved feil (høyre på my computer>advanced>>>). Da får du opp feilmeldinga istedet for at PC-en booter. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Jeg satt for et par min sidne og snakka med en på MSN og hørte på en CD via Windows Media Player. Plutselig skjedde denne merkelige restarten igjen. Litt tidligere på dagen hadde jeg kjørt en stability test(en test som kjører PC*en så hadt som mulig for å sjekke stabiliteten tror jeg) i 1t og 35min uten at det skjedde. Hvorfor. Er det HK'et? Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 jeg sliter med samme problem, jeg kjører XP, men vi har det samme hovedkortet. Det med å slå av auto-restart var et glimrende tips og jeg venter spennt på neste ufrivillige reboot. Lenke til kommentar
Beron Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Høres veldig ut som et strømproblem. Var plaga med at det samme skjedde når jeg brente cd'er. Sikkert fordi strømforbruket til de to cd spillerne som surra og gikk samtidig var det som skulle til for å overbelaste strømforsyninga. Hadde da to hd i maskina. Fjernet den ene som jeg ikke hadde bruk for, og da forsvant problemet. Var plaga med at maskina restarta 10-12 ganger om dagen før dette. Hvis du har strømkrevende utstyr som flere cd-rom spillere eller hd-er som du kan koble fra en periode for å se om det er problemet, så ville jeg ha prøvd dette. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg tviler at det har noe med stømmen å gjør. Det som kan vere problemet er nVidia driver ilag med VIA driver. Prøv eldre drivere til de. Ellers kan det vere lurt å slå av automatisk restart for å se på hva feilmeldingen sier. Du kan godt flashe BIOSen, men jeg tviler at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå