Gå til innhold

Ny vinter- og sommerjakke.


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

 

Noen som vet hvordan type/merke jakker dette er? Evt. hvor en kan få tak i noe liknende?

 

Type vinterjakke:

840840.jpeg

 

Lettere sommeraktig jakke: (Den fremste grønne)

840841.jpeg

840866.jpeg

 

Er så ufattelig dårlig på å finne klær om jeg bare skal gå på en butikk og leite, angrer veldig ofte, så hadde vært fint å vært litt forberedt. Klarer nesten aldri å finne en decent jakke i Tromsø heller!

 

Dersom noen har andre forslag på jakker så fyr løs. Bruk gjerne tråden til å diskutere rundt jakker.

 

Takker for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er greia med at alle skal ha/anbefale jakker som gjør at du ser ut som en bonde (Barbour)?

Fordi bonder tydeligvis har god klessmak.

 

Faren til kjæresten min som ikke har spesielt god klessmak er både bonde og har Barbour-jakke (de holder seg visstnok veldig godt). :p

Lenke til kommentar

Hva er greia med at alle skal ha/anbefale jakker som gjør at du ser ut som en bonde (Barbour)?

Fordi bonder tydeligvis har god klessmak.

 

Faren til kjæresten min som ikke har spesielt god klessmak er både bonde og har Barbour-jakke (de holder seg visstnok veldig godt). :p

Og derfor får voksjakker deg til å se ut som en bonde..? :hmm:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, er vel noe av det man virkelig forbinder med landsbygda i England, men i Norge gjør jeg ikke det. I dag blir det litt for stereotypisk imo. Blir litt som om jeg skulle sagt at man er soss fordi man bruker røde bukser (på langt nær en god sammenligning, men jeg tror jeg får fram poenget mitt).

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

barbour er ikke laget for bønder. Det er mer laget for overklassen i britisk countryside.

 

Lol, nei. Siterer fra Barbour.com:

 

"The shop sold all manner of products loosely described as drapery including outerwear, boiler suits, painter’s jackets through to underwear, and, in the flourishing town of South Shields the shop which became known as ‘Barbour’s,’ thrived successfully. Almost from the first, Barbour derived an important part of its income from the ship-owners, ship builders and seamen of the port, supplying Beacon brand oilskin coats designed to protect the growing community of sailors, fishermen, river, dock and shipyard workers from the worst of the weather."

 

og videre

 

"By 1906, Barbour was a successful business and John Barbour made two of his sons, Jack and Malcolm equal partners in the business. The younger brother Malcolm expanded the business to supply Beacon oilskin clothing to landowners, farmers, farm workers and shepherds. He also produced the first Barbour catalogue in 1908, which as well as targeting seamen and farmers, focused on fishermen forming the core of its future business."

 

Bønder og sjømenn altså... Det var først i 1974 de fikk sin første Royal Warrant, dvs. over 100 år etter at de først startet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...