Lord Haart Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hei og hå! Noen som vet hvordan type/merke jakker dette er? Evt. hvor en kan få tak i noe liknende? Type vinterjakke: Lettere sommeraktig jakke: (Den fremste grønne) Er så ufattelig dårlig på å finne klær om jeg bare skal gå på en butikk og leite, angrer veldig ofte, så hadde vært fint å vært litt forberedt. Klarer nesten aldri å finne en decent jakke i Tromsø heller! Dersom noen har andre forslag på jakker så fyr løs. Bruk gjerne tråden til å diskutere rundt jakker. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 http://www.barbourbymail.co.uk/Barbour-Bristol-Jacket.html Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hva er greia med at alle skal ha/anbefale jakker som gjør at du ser ut som en bonde (Barbour)? 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Synes ikke den fremste av jakkene i bilde nr. to så ut som en voksjakke -- de er vel litt blankere. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hva er greia med at alle skal ha/anbefale jakker som gjør at du ser ut som en bonde (Barbour)? Fordi bonder tydeligvis har god klessmak. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hva er greia med at alle skal ha/anbefale jakker som gjør at du ser ut som en bonde (Barbour)? Fordi bonder tydeligvis har god klessmak. Faren til kjæresten min som ikke har spesielt god klessmak er både bonde og har Barbour-jakke (de holder seg visstnok veldig godt). Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg har faktisk aldri sett en bonde med Barbourjakke i hele mitt liv, jeg har sett en del bønder men de er mest av det harry slaget. Men jakkene er veldig pene og klassiske. 2 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hva er greia med at alle skal ha/anbefale jakker som gjør at du ser ut som en bonde (Barbour)? Fordi bonder tydeligvis har god klessmak. Faren til kjæresten min som ikke har spesielt god klessmak er både bonde og har Barbour-jakke (de holder seg visstnok veldig godt). Og derfor får voksjakker deg til å se ut som en bonde..? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) ^Barbourjakker er jo laget for bruk på landet. Det er en grunn til at det stort sett bare var jegere, ryttere og bønder som brukte det før det ble hippetihipt. Endret 13. mars 2011 av fkm Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Selvfølgelig, er vel noe av det man virkelig forbinder med landsbygda i England, men i Norge gjør jeg ikke det. I dag blir det litt for stereotypisk imo. Blir litt som om jeg skulle sagt at man er soss fordi man bruker røde bukser (på langt nær en god sammenligning, men jeg tror jeg får fram poenget mitt). Endret 14. mars 2011 av lokeland Lenke til kommentar
chrisoh Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 barbour er ikke laget for bønder. Det er mer laget for overklassen i britisk countryside. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 barbour er ikke laget for bønder. Det er mer laget for overklassen i britisk countryside. Lol, nei. Siterer fra Barbour.com: "The shop sold all manner of products loosely described as drapery including outerwear, boiler suits, painter’s jackets through to underwear, and, in the flourishing town of South Shields the shop which became known as ‘Barbour’s,’ thrived successfully. Almost from the first, Barbour derived an important part of its income from the ship-owners, ship builders and seamen of the port, supplying Beacon brand oilskin coats designed to protect the growing community of sailors, fishermen, river, dock and shipyard workers from the worst of the weather." og videre "By 1906, Barbour was a successful business and John Barbour made two of his sons, Jack and Malcolm equal partners in the business. The younger brother Malcolm expanded the business to supply Beacon oilskin clothing to landowners, farmers, farm workers and shepherds. He also produced the first Barbour catalogue in 1908, which as well as targeting seamen and farmers, focused on fishermen forming the core of its future business." Bønder og sjømenn altså... Det var først i 1974 de fikk sin første Royal Warrant, dvs. over 100 år etter at de først startet. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Loord Haart: Den nederste jakken mener jeg er fra Hackett, så du kan jo sjekke opp det merket Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Fordi bonder tydeligvis har god klessmak. *bønder. Jeg vet det er flisespikkeri, men. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Fkm-standard på rettingen din:P Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Foreleseren jeg hadde i kjemi i fjor, som er brite, sa: "Hvorfor heter det bønner, bønder og bønner … Mye lettere på engelsk, med beans, farmers og prayers" -- med skikkelig britisknorsk aksent. Lenke til kommentar
Lord Haart Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Loord Haart: Den nederste jakken mener jeg er fra Hackett, så du kan jo sjekke opp det merket Se der ja, tusen takk! Bare synd med "UK delivery only" samt en stiv pris for min del:/ Får se om jeg finner noe liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå