Gå til innhold

hvilken komponenter til pc; fullhd-redigering og noe spill.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skal ha meg pc nå. Og jeg tenkte jeg kunne beholde noen deler fra min pc. Kabinettet f.eks?

Og jeg tenker 6gb ram. Greit skjermkort.

ER ikke sikker på om jeg skal ha enkel, dobbel, trippel, fire, eller seks-kjernet prosessor.

Skal redigere full hd-klipp og spille lette spill som Modern warfare 2 og The sims 3..

Hovedkortet må helst ha Firewire. HDMI hadde ikke vert feil.

Jeg vil helst ha så billig som mulig. (noe jeg kan spare fra min gamle pc da?)

Og jeg er ikke sikker på om jeg skal ha Intel eller AMD prosessor. Så Takker for all hjelp og tips jeg får! :)

-W2HB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor stor PSU du skal ha avhenger vel egentlig av hvilkent skjermkort du velger. så lenge jeg har bygget datamaskiner har jeg holdt meg til Intel så jeg vil komme med en slik anbefaling til deg også.

Sandy Bridge kom for ikke så lenge siden og er den saftigste prosessoren til Intel. jeg pleier å sverge til Asus på HK og liker Maximus-serien men de er ganske dyre. Her er ASUS Maximus IV Extreme til Sandy Bridge. her er en liste med HK som kan brukes sammen med Sandy Bridge. Det ser ut som de fleste av disse bruker DDR3 så da ser det ut som du kan bruke RAm-brikkene du allerede har. DDR5 brukes såvidt jeg vet foreløbig kun på skjermkort.

Når det gjelder prosessoret i Sandy Bridge-serien så har du tre varianter å velge mellom. Du har i3, som er low end-utgaven, i5 og i7 som er high end-utgaven. Her er en liste over prosessorene i denne serien.

når det gjelder skjermkort så er ikke det noe jeg har fulgt så veldig mye med på i det siste. Det er få skjermkort som ikke har HD/HDMI/HDCP-funksjonalitet. Så lenge det er Intel brikkesett på HK skal det gå fint å bruke enten SLI eller CrossFire på et gitt HK. Jeg kan sjekke litt opp hvilkene brikkesett dette gjelder. siden du skal bruke det mest til videoredigering og ikke hardcore gaming trenger du vel kanskje ikke SLI eller Crossfire?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Til spill er det veldig liten forskjell på i5 og i7 Og den prosessoren vil klare alle spill på markedet idag, og sikkert det meste som kommer innenfor 1 år eller så på maks grafikk, så sant den er parret med et godt skjermkort.

Skjermkortet er mye viktigere for spilleytelse

Lenke til kommentar

Produsenten av hovedkortet gjør nok ikke noen avgjørende forskjell på spillytelsen. Vidarkri gav deg et forslag til et oppsett som burde yte bra og gi en god spilleopplevelse en god stund fremover. Du vil kanskje ikke kunne kjøre "alt på maks" når det gjelder de mest krevende spillene, men imo, kan man få en god spilleopplevelse for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...