Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hei Skal ha meg pc nå. Og jeg tenkte jeg kunne beholde noen deler fra min pc. Kabinettet f.eks? Og jeg tenker 6gb ram. Greit skjermkort. ER ikke sikker på om jeg skal ha enkel, dobbel, trippel, fire, eller seks-kjernet prosessor. Skal redigere full hd-klipp og spille lette spill som Modern warfare 2 og The sims 3.. Hovedkortet må helst ha Firewire. HDMI hadde ikke vert feil. Jeg vil helst ha så billig som mulig. (noe jeg kan spare fra min gamle pc da?) Og jeg er ikke sikker på om jeg skal ha Intel eller AMD prosessor. Så Takker for all hjelp og tips jeg får! -W2HB Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 du kan vel beholde mus, tastatur, skjerm, kabinett og til nøds PSU litt avhengig av hvor kraftig denne er. det du trenger da er nytt HK, CPU, RAM, Skjermkort og muligens PSU. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Hvor mange w burde den gi da? Takk for svar! anbefaling av komponenter? Hvis jeg har ddr3-ram, må alt annet være ddr3 og ingenting kan være gddr5 f.eks? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) hvor stor PSU du skal ha avhenger vel egentlig av hvilkent skjermkort du velger. så lenge jeg har bygget datamaskiner har jeg holdt meg til Intel så jeg vil komme med en slik anbefaling til deg også. Sandy Bridge kom for ikke så lenge siden og er den saftigste prosessoren til Intel. jeg pleier å sverge til Asus på HK og liker Maximus-serien men de er ganske dyre. Her er ASUS Maximus IV Extreme til Sandy Bridge. her er en liste med HK som kan brukes sammen med Sandy Bridge. Det ser ut som de fleste av disse bruker DDR3 så da ser det ut som du kan bruke RAm-brikkene du allerede har. DDR5 brukes såvidt jeg vet foreløbig kun på skjermkort. Når det gjelder prosessoret i Sandy Bridge-serien så har du tre varianter å velge mellom. Du har i3, som er low end-utgaven, i5 og i7 som er high end-utgaven. Her er en liste over prosessorene i denne serien. når det gjelder skjermkort så er ikke det noe jeg har fulgt så veldig mye med på i det siste. Det er få skjermkort som ikke har HD/HDMI/HDCP-funksjonalitet. Så lenge det er Intel brikkesett på HK skal det gå fint å bruke enten SLI eller CrossFire på et gitt HK. Jeg kan sjekke litt opp hvilkene brikkesett dette gjelder. siden du skal bruke det mest til videoredigering og ikke hardcore gaming trenger du vel kanskje ikke SLI eller Crossfire? Endret 11. mars 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Flere av de nyeste hk til Sandy Bridge fra Asus støtter hverken SLI eller CrossFire.(Nå var ikke dette en spillmaskin så det er kanskje ikke så nøye?) Siden du driver med HD film redigering så vil du kunne forsvare mer enn 6gb minne. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) ok. Så hvilken prosesor anbefaler dere? Må kjøre sims 3, mw2, og no spill;) Mener du jeg burde ha mer enn 6 gb? Endret 11. mars 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Som nevnt over så er det Sandy Bridge som er den beste cpuen nå om dagen. Kanskje det kan se noe sånn ut. Kun et forslag. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Så i7 er ikke bedre? Hva er forskjellen på kjerne antallet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 i7 er bedre men dyrere. Det er som sagt bare et forslag. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Ok. Men jeg vil kunne kjøre the sims 3 på maxed graphic osv, med den prosessoren du foreslo Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Du kan bruke cpuen til å dra alt av spill, skjermkortet som jeg har med der er også rimelig greit til spilling. Men som med cpuen så finnes det selvfølgelig bedre kort. Sims 3 er heller ikke spesielt krevende så det skal du ikke tenke så mye på. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Så det kan jeg kjøre maxed out? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Selvfølgelig. Det er en av de beste cpuene på markedet, skjermkortet er også i den øvre enden av skalaen. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Åja! Men er i7 utrolig større forbedret? Hviøke andre spill ville jeg kunne kjøre uten lagg? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Til spill er det veldig liten forskjell på i5 og i7 Og den prosessoren vil klare alle spill på markedet idag, og sikkert det meste som kommer innenfor 1 år eller så på maks grafikk, så sant den er parret med et godt skjermkort. Skjermkortet er mye viktigere for spilleytelse Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Uhm.. skal du ha en fullblods spillmaskin nå? Har du en prisgrense? Og hva trenger du? Komplett maskin med skjerm og tastatur eller bare komplett kasse? Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Til og med crysis? På maxed? Maks 4000-4500 Endret 11. mars 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Som sagt: kombinert med et bra skjermkort skal det gå helt greit. Hvis du har et maksbudsjett på 4500 vil jeg definitivt anbefale i5 2500 over i7 2600. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Ok så i5 2500, og ati radeoen hd 5xxx ? Og asus hovedkort? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Produsenten av hovedkortet gjør nok ikke noen avgjørende forskjell på spillytelsen. Vidarkri gav deg et forslag til et oppsett som burde yte bra og gi en god spilleopplevelse en god stund fremover. Du vil kanskje ikke kunne kjøre "alt på maks" når det gjelder de mest krevende spillene, men imo, kan man få en god spilleopplevelse for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå