Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[PC] CS 1.6 Lan-party: Lokal server. Tips?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal stå ansvarlig for å fikse en server på et lan-party i CS 1.6, hvorav det blir 5 stk på hvert lag. Jeg sluttet med 1.6 for flere år siden, og det meste har forsvunnet fra minnet mitt.

Hvordan burde jeg gå fram, hvordan setter jeg opp denne serveren og gjør ting lettvint, og har dere ellers noen tips?

Evig takknemlig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Windows 7, og når vi skal sette opp servere til å spille 1.6 så lager vi et nytt lokalt nettverk gjennom verkyøtene og mulighetene på "Network and Sharing center". Altså i steden for å være på Internett, så oppretter vi et nytt lokalt nettverk, der vi kan koble oss sammen og finne hverandre på serverne.

Husker dessverre ikke nøyaktig hvordan man opprettet dette i skrivende stund, og får ikke sjekket det atm., men bare prøv deg litt frem der. Det skal ikke være vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg har Windows 7, og når vi skal sette opp servere til å spille 1.6 så lager vi et nytt lokalt nettverk gjennom verkyøtene og mulighetene på "Network and Sharing center". Altså i steden for å være på Internett, så oppretter vi et nytt lokalt nettverk, der vi kan koble oss sammen og finne hverandre på serverne.

Husker dessverre ikke nøyaktig hvordan man opprettet dette i skrivende stund, og får ikke sjekket det atm., men bare prøv deg litt frem der. Det skal ikke være vanskelig.

Dette kan for noen av deltakerne bli en smule komplisert. Jeg mener å huske at man kunne lage ''new game'' og skrive sv_lan 1, og deretter vil den dukke opp på ''Servers -> LAN''. Mener også å huske at denne metoden ikke var veldig pålitlig. Noen andre metoder hadde vært aktuelt dersom dette stemmer.

Hva med administrator-rettigheter? Noen som har en liste med kommandoer som kan være nyttig under en slik clan-match? Vil forsåvidt være klar for det meste, så slipper vi noen komplikasjoner mens konkurransen foregår! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...