Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til å finne konspirasjonsteori, NWO!

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et foredrag om konspirasjonsteorier i media og populærkultur ut mot våren, og trenger hjelp til å finne en konspirasjonsteori jeg har lest litt om tidligere. Jeg husker delvis hva den var om, men finner den ikke når jeg søker på google. Mener også at det var en norsk nettside om denne konspirasjonsteorien.

Den gikk ut på den nye verdensordenen (NWO = New World Order), der verdensledere gikk sammen for å bryte ned samfunnet til deres egen fortjeneste. Det var de som spredte sykdommer fra fly, slik at de kunne tjene mer penger på medisiner, blant annet til å bygge frøbanken på Svaldbard, slik at de øverste lederne i verden kunne gå i skjul der i 2012. Det var snakk om at svineinfluensaen var smittet med vilje, slik at pengene fra vaksinene skulle gå til å beskytte verdenslederne.

Det var en rekke land representert med ledere som skulle reddes, blant annet Norge, Sverige, Danmark, USA, Canada, Japan og England m/fl.

Jeg har allerede tatt med Illuminati under NWO, men trenger også noe annet slik at det ikke skal bli så ensporet.

* Rettet opp en skrivefeil som gav innlegget motsatt mening av det jeg ville frem til!

Endret av OHof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

New World Order-teorien går vel rett og slett ut på at det er krefter som jobber for å oppnå en globalistisk verdensregjering hvor nasjonalstatene ikke lenger har noe å si. Hvorfor gjør du ikke bare noen nettsøk?

Her er et par filmer om emnet, som muligens gir en grei introduksjon til dette:

http://www.youtube.com/watch?v=NO24XmP1c5E&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=VebOTc-7shU

Lenke til kommentar

New World Order-teorien går vel rett og slett ut på at det er krefter som jobber for å oppnå en globalistisk verdensregjering hvor nasjonalstatene ikke lenger har noe å si. Hvorfor gjør du ikke bare noen nettsøk?

Det er nok betydelig mer nyansert enn dette, det finnes nok av mennesker som ønsker å avvikle nasjonstatene og oppnå verdensregjering (og annonserer det offentlig), men i dette tilfellet representerer det "mind control" og massedrap på befolkningen med mer. Det finnes en NWO-tråd i Oppslagstavlen og ellers er nyhetsspeilet en fin kilde for innsikt i den verdenen der.

Flytter forøvrig tråden til leksehjelp, der den hører hjemme.

Stikkord til trådstarter:

Alex Jones, David Icke, Chemtrails, Planet X, Illuminati, Bilderbergers, Frimurere, Sions Vise Protokoller.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Det er nok betydelig mer nyansert enn dette, det finnes nok av mennesker som ønsker å avvikle nasjonstatene og oppnå verdensregjering (og annonserer det offentlig), men i dette tilfellet representerer det "mind control" og massedrap på befolkningen med mer. Det finnes en NWO-tråd i Oppslagstavlen og ellers er nyhetsspeilet en fin kilde for innsikt i den verdenen der.

Flytter forøvrig tråden til leksehjelp, der den hører hjemme.

Stikkord til trådstarter:

Alex Jones, David Icke, Chemtrails, Planet X, Illuminati, Bilderbergers, Frimurere, Sions Vise Protokoller.

Mer nyansert er det nok utvilsomt, men mange av de tingene du ramser opp der har egentlig ikke noe å gjøre med selve NWO-teorien, selv om mange konspirasjonsteoretikere blander mange teorier sammen og lager en røre av det. F.eks. David Icke som du nevner, tror også at det er mektige krefter som ønsker å oppnå en verdensregjering med ubegrenset makt og kontroll, men han tror også at "hamskiftende" (er det slik man sier det?) reptiler spiller en sentral rolle i det, og dette er langt ifra noe alle som snakker om New World Order ville blitt med på. Samme gjelder for chemtrails, Planet X og Sions Vises Protokoller.

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene! Det var nok nyhetsspeilet og chemtrails jeg var ute etter :)

Kan ikke ta med så veldig mye annet av det dere har nevnt, siden vi kun får 15 minutter, men skal sjekke det ut! Angrer nesten litt på at jeg valgte det temaet, for kunne helt sikkert lagt opp til en time langt foredrag med all den informasjonen jeg har sett igjennom til nå, men får vel bare luke ut et mest interessante :p

Endret av OHof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...