Drugstar Genius Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Får en liten stund siden så ble jeg tatt i 100km/t i 60 sonen. Det var en patruljebil som stoppet meg de hadde fult meg et stykke og hadde fulgt med på speedometeret og det var 2 tjenstemenn i bilen. Jeg godtok ikke boten, men er det bevis nok at de bare fulgte med på speedometeret til at jeg kan bli dømt ? Trenger de ikke en måling av radar eller bli filmet slik Utrykningspolitiet gjør får å få bevist det i retten at jeg faktisk kjørte får fort ? Trenger hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Trenger et vitne i en mordsak, ha filmet mordet for at hans vitne skal være gyldig? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ja, to tjenestemenn som vitner står veldig sterkt. Hvis de har måling fra nyere biler så har de deg også på film, da trenger de bare en tjenestemann. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Det ble ikke foretatt noen filming eller noe som helst, det eneste de har en at de har sett på speedometeret. Endret 11. mars 2011 av Vivarin Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 11. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 11. mars 2011 Intersport skal visst ha salg på sykler i helgen .. 22 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Patruljebiler har ikke slike målingsystemer som Utrykningspolitet har, og da kan de jo umulig ha meg på film, de ble skrevet i rapporten at det de gjorde var å se på speedometeret da de tok meg Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 I slike tilfeller betyr "bevis" mer å sannsynliggjøre tilstrekkelig enn å heve over enhver tvil. Som medlem i en rettsstat står du selvfølgelig fritt til å stritte imot, men hvis du vet du er skyldig er det kanskje like greit å legge seg flat. 2 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Som sagt, å bare se på speedometeret nok til å dømme meg ? Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Hvordan da ? Det er jo ikke tilstrekkelig nok bevis, har jo hørt politiet sagt før at de trenger ei nøyaktig måling på film eller radar får å bli dømt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvordan da ? Det er jo ikke tilstrekkelig nok bevis, har jo hørt politiet sagt før at de trenger ei nøyaktig måling på film eller radar får å bli dømt Eller 2 vitner/betjenter. Hadde det vært 1 vitne/betjent (og ikke UP bil), kunne han ikke gitt deg mer enn en advarsel. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvordan da ? Det er jo ikke tilstrekkelig nok bevis, har jo hørt politiet sagt før at de trenger ei nøyaktig måling på film eller radar får å bli dømt Som jeg skrev over, 2 tjenestemenn står sterkt. 1 Lenke til kommentar
czr Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Nå blir ihvertfall veien litt tryggere 4 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvordan da ? Det er jo ikke tilstrekkelig nok bevis, har jo hørt politiet sagt før at de trenger ei nøyaktig måling på film eller radar får å bli dømt Last ned pdf-filen herfra, les side 15 og bli opplyst... Er ikke krav om to politimenn heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå