Winwalker Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Da var tiden inne for ikke bare en oppdatering, men en helrennovering når det kommer til pc. Sitter på en rutinert AMD athlon 3700+ San diego prosessor single core (for dere som husker hva det betyr xD), 2 gig ram, og et geforce 7600gt (256minne) så kan vel sies at denne oppgraderinga er på tide. Det gode med det at den er gammel og verdiløs nærmest var at jeg fikk pracca litt enkel overklokking uten altfor mange problemer, kudos til guider fra dette forumet ! Nåja nok skravvel og til saken! Legger oppsettet mitt ut av den enkle grunn for å se om det er noe jeg har oversett mht kompatibilitet og bedre alternativer til de komponentene jeg har valgt ut. Pcen vil bli brukt til spill, overklokk xD og film etc (vanlig "kontorbruk"), men primært legger jeg vekt på kraft og ytelse så jeg slipper 15 fps med lowest vid settings slik som på denne pcen! Har bevisst valgt i7 over i5 for å ha "det beste". Unødvendig... men for all del gode argumenter kan få meg til å skifte mening:)! Intel 1155, sandy bridge and all that shit Skjermkort gtx580 Fant nettopp ut at Msi sine gtx580 hverken er å finne på komplett, dustin eller netshop, så går kanskje for 1x gigabyte gtx580 eller 2x gigabyte Gtx560. SO versjonene som jeg originalt ville kjøre i sli får ingen av butikkene inn på en goood stund.! Jeg har da valgt 2 strømforsyninger tx og hx, tenker når jeg først skal bygge pcen så er det greit å slippe for mange ekstra ledninger som jeg må gjemme bort men er ikke bestemt der enda, men prøv gjerne å overbevise meg i begge retninger ! Har ikke valgt en ssd fordi jeg venter til ocz vertex 3 kommer i butikkene, men som sagt igjen hvis dere har noen gode forslag på den fronten si ifra! må også spørre angående operativsystemet det er 64 bits ja? (valg mellom 32 og 64 regner jeg med), men på komplett står windows 7 home som 32 bits bare... er dette en feil fra kompletts side eller? let me know Har skjerm, men tenker å anskaffe ny "gaming" skjerm om en stund, den jeg bruker atm er en 30" tv i bunn og grunn. Redigering igjen >.< kommer alltid på ting i etterkant...! Endret 11. mars 2011 av Winwalker Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Du bør ha 64bit, da 32 bit kun støtter 4 gb ram, inkl videominne, så med det skjermkortet ville du ikke fått benyttet mer enn ca 2,5 gb system minne. Jeg ville helt klart valgt modulær PSU. vær obs på at forskjellen på i7 og i5 er nesten bare støtten for HyperThreading på i7, i spill og enkel kontorbruk og til visning av film har ikke det så mye for seg. Det ser også ut til at i5 er hakket mer overklokkingsvennlig enn i7 Lenke til kommentar
Winwalker Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Mht windows 7 i handlelisten min er den 64 bits da?, og er den OEM?, finner ikke noe info anngående dette på info om produktet på siden. Ja som sagt så er valget i7 nesten mest "for show" *skamme meg* ^^, men trodde det var i7 som var litt mer overklokkingsvennlig, men hvis det er motsatt så er jo valget klart! og ja vet jo selvfølgelig at jeg skal ha 64 bit ! Endret 11. mars 2011 av Winwalker Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 infoen var litt dårlig, så er ikke sikker selv, men vært obs på at det der ser ut til å være en oppgraderingsversjon. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 For å nevne det først som sist så vil monsteret av en CPU-kjøler du har valgt komme i konflikt med ram-brikkene dine. Kjøleren er forøvrig gulle god. Har den selv Lenke til kommentar
Winwalker Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 For å nevne det først som sist så vil monsteret av en CPU-kjøler du har valgt komme i konflikt med ram-brikkene dine. Kjøleren er forøvrig gulle god. Har den selv Ja leste litt om den saken der. Men er temmelig sikker på at det bare var på de innerste ramslottsene at de ville treffe kjølefinnene på CPU-kjøleren, så jeg har derfor gått for 2 stykk 4gig ram-brikker slit at jeg kan sette de i de to ytterste slottsene og unngå problemet! Men hvis jeg tar feil her så er det bare å rett på meg, vil heller ta feil og gjøre noe med det før jeg sitter der uten ram i oppsettet mitt . Anngående operativsystemet noen som vil være en engel og finne ut av det for meg.? Har lest forums inn og forums ut den siste måneden så er litt lei og lat! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Nå kan du ikke bare sette brikkene i de ytterste sporene. Du må, eller bør absolutt sette brikkene så de samsvarer med fargen på ram-slotene. Eks.: Sort- Blå-(Brikke)- Sort- Blå(Brikke) Det er strengt tatt ikke større problem enn å skaffe brikker uten håpløse kjøleribber på. Eller en annen kjøler. Sistnevnte er dog trist da kjøleren er en gudegave. Lenke til kommentar
Winwalker Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Såvidt du vet da så vil rambrikker uten kjøleribber på ikke komme i konflikt med kjøleren? Lyst til å finne noen for meg? når det skal sies så har jeg lest mye opp på det meste av komponenter til pc, bortsett fra rambrikker, tok de fordi reviews anbefalte de! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Dette vet jeg. Disse vil fungere fint. http://www.dustinhome.no/pd_5010485739.aspx Lenke til kommentar
Winwalker Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Oppdatert oppsett Må bare finne ut av de windows 7 operativsystemene så er jeg sett.! Ser denne ut som riktig? windows 7 OS Endret 11. mars 2011 av Winwalker Lenke til kommentar
Winwalker Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Opsettet er forsåvidt klart nå, men lurer på om jeg burde/trenger hdmi til mini hdmi kabel eller dvi til hdmi? Endret 11. mars 2011 av Winwalker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå