Gå til innhold

Vilken vindows skal eg bruke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XP eller Server 2003 ville jeg anbefalt...

At 2000 er mer stabilt enn XP er bare en myte, skapt av Win 2000 bruker som ikke har prøvd XP eller har peiling på hvordan et windows OS konfigureres.

Helt enig med deg. Dette bygger bare på fordommer fra ignorante folk. Brukte Windows NT4.0 server, byttet til 2000 med en gang det ble tilgjengelig, og byttet til XP deretter.

Kan ikke si at Windows 2000 er bedre på noen som helst måte. Alt jeg savnet fra 2000 var på plass. Windows 2000 er meget bra. XP er rett og slett genialt. Finnes ikke ustabilt og lekker designt. Mye raskere også på oppstart blant annet. Myten om at 2000 er bedre stammer vel fra noen nerder som sa det før de fikk prøvd XP, og deretter spredd seg til folk som ikke har peiling. Har tilogmed hørt at folk som skulle kjøpe seg pc hadde krevd å få Windows 98 for det var bedre enn XP, når de i setningen før hadde sagt de ikke hadde peiling på pc.

Hvis man sammenligner med damer.

Windows XP = Jennifer Lopez

Windows 2000 = Cindy Crawford

Linux = Gro Harlem B.

Lenke til kommentar

XP fordi det er stabilt som Dovrefjell. Hvis brukeren har litt vett oppi øverste og rydder opp en gang i blant. Har ikke så mye erfaring med 2000, men alle andre Os fra microsoft har en ting til felles og det er at alle er like (eller nesten) like dårlige til og rydde opp i feks. registret. Derfor samler det seg med tida en hel masse rester etter diverse program som en en har prøvd og sletta igjen. La inn XP sist Jul og har som mål og kjøre uten formatering til Longhorn kommer en eller annen gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Alle har jo hver sin anbefaling angående beste OS, og alle har egene erfaringer angående stabiliet. Jeg vil for eksempel personlig anbefale alle OS uten om winxp :woot:

Vet du hva du snakker om? Fortrekker du Windows ME foran XP?

Og XP har hos meg vært bunn solid. Har kun reinstallert det i sommer når jeg skiftet ut meste parten PC'en. Har hatt XP siden den kom på markedet.

Greit at noen ikke liker det nye grensesnittet til XP, men det går jo ann å kjøre det klassiske grensesnittet (w2k) om en ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar

hmmm, dette kommer til å bli en lang diskusjon. å si at Windows XP Home/PRO er stabilt spørs litt hvilken maskin man kjører det på. skal love dere at hvis dere kjører Windows XP med 64 mb ram som da er minimuns kravet for XP så blir det dårlig, men hvis man kjører det på en maskin med 256 mb ram eller mer så blir det ganske bra. det er sant at XP har litt mer stasj i systemet sitt sånn som THEMES osv, men det kan også ofte bli buggy. sånn f. eks hvis man kjører kjører mange oppgaver dvs. prosesser i XP med 128 MB ram f. eks så kan jeg love dere at maskina henger ganske fort. det er det vel ingen som kan si at det ikke gjør. når det gjelder at XP er kjappere enn 2000 på oppstart så tror jeg ikke at det er helt sant, har ikke prøvd 2000 selv, men har prøvd XP å XP tror jeg har litt mere å laste inn under oppstarten enn det 2000 har, å jeg synes at XP har litt treig start noen ganger. men jeg har ikke sagt at XP er dårlig av den grunn. XP er greit nok det. masse programvare som er laget for XP ja, å det beste med Windows XP er vel kanskje at den finner ny maskinvare helt automatisk. men det at folk sier at XP er dårligere enn 2000 er vel kanskje pga at de ikke har prøvd XP før. jeg sier aldri at 2000 er dårligere enn XP pga at jeg aldri har prøvd 2000 før, men når jeg har prøvd 2000 så kan jeg si min mening om både 2000 og XP.

Lenke til kommentar
hmmm, dette kommer til å bli en lang diskusjon. å si at Windows XP Home/PRO er stabilt spørs litt hvilken maskin man kjører det på. skal love dere at hvis dere kjører Windows XP med 64 mb ram som da er minimuns kravet for XP så blir det dårlig, men hvis man kjører det på en maskin med 256 mb ram eller mer så blir det ganske bra. det er sant at XP har litt mer stasj i systemet sitt sånn som THEMES osv, men det kan også ofte bli buggy. sånn f. eks hvis man kjører kjører mange oppgaver dvs. prosesser i XP med 128 MB ram f. eks så kan jeg love dere at maskina henger ganske fort. det er det vel ingen som kan si at det ikke gjør. når det gjelder at XP er kjappere enn 2000 på oppstart så tror jeg ikke at det er helt sant, har ikke prøvd 2000 selv, men har prøvd XP å XP tror jeg har litt mere å laste inn under oppstarten enn det 2000 har, å jeg synes at XP har litt treig start noen ganger. men jeg har ikke sagt at XP er dårlig av den grunn. XP er greit nok det. masse programvare som er laget for XP ja, å det beste med Windows XP er vel kanskje at den finner ny maskinvare helt automatisk. men det at folk sier at XP er dårligere enn 2000 er vel kanskje pga at de ikke har prøvd XP før. jeg sier aldri at 2000 er dårligere enn XP pga at jeg aldri har prøvd 2000 før, men når jeg har prøvd 2000 så kan jeg si min mening om både 2000 og XP.

En pingvinfyr som ikke hater microsoft???? :roll:

Lenke til kommentar

hehe, har brukt windows noen år jeg også så jeg vet hvordan det er ja. men Linux ruler over the world, men gidder ikke å starte en diskusjon nå. men når det skal være sagt så føler jeg meg ikke trygg på Microsoft nei. fortiden så holder jeg faktisk bare på med Windows, å for en gang skyld så oppfører windows seg ganske pent fortia :D men Windows krasjer jo mye mer enn Linux kan drømme om. men det er ikke noe som microsoft kan skryte av iallefall. jeg har slutta å bli imponert over det Windows kommer med fordi at jeg vet at det bare krasjer allikevel, å jeg blir iallefall ikke imponert når det gjelder blåskjermer, men det bør vel de fleste som har holdt på med Windows ha sett en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Linux = Gro Harlem B.

Denne bommet du serkt på (Angelina Jolie skal det stå)

Velg XP (viss du har mer en 256 mb ram) på grunn av stabelitet, det er raskere og du slipper å knote med et (etter min menig) tungvint opperativsytem.

Hvorfor velge et gamlere og dårlige os?

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd Linux så derfor føler jeg meg litt "innhabil" Win 98 var jo litt artigt fordi en aldri viste ka som skjedde når en starta opp. XP har på min maskin gått uten problemer i 7 mndr. Tok hjem en maskin fra en kompis om tirsdagen for å bygge om litt, han kjører Win 98. Det første som dukka opp i oppstarten var den berømte blåskjermen. Fikk nesten tårer i øyan fordi det var da så lenge siden jeg hadde sett den blåskjermen sist :lol:

Lenke til kommentar

Hipp som happ egentlig, denne diskusjonen er utdatert. XP og 2k er basicly nøyaktig det samme, men XP har noen flere funksjoner, uendelig med veivisere og visuelle themes. Jeg foretrekker en sterkt tweaket XP, fordi det er min prefereanse. Iallefall er mitt XP-system dønn stabilt og har ikke kræsjet. Noensinne.

Lenke til kommentar

hehe, skjønner det. man er liksom ikke helt frisk hvis man ikke for en blåskjerm på en måned liksom :D ikke jeg iallefall, eneste måten jeg greier å ungå blåskjerm i en måned er hvis jeg kjører linux, men det gjør jeg ikke nå da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...