pierce007 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Nå gjelder forsåvidt dette egentlig ikke hjemmenettverk, men... Ønsker å kunne streame TV fra min Vuo Duo+ til en kamerat. Selv bruker jeg VLC når jeg streamer til maskinen min for å se på tv. Hvordan kan dette enklest gjøres? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Vpn eller Terminal Services kanskje. Det krever vel uansett en rimelig grei uplink også. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det enkleste her vil være en Slingbox, enten Slingbox Solo eller Slingbox HD-Pro. Settes da ved tuneren, kobles til video utgangen og så til nettverk. Deretter kan du se på TV uansett hvor du er så lenge du har internett(via laptop, PC eller mobil). Fungerer ganske så bra Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Det enkleste her vil være en Slingbox, enten Slingbox Solo eller Slingbox HD-Pro. Settes da ved tuneren, kobles til video utgangen og så til nettverk. Deretter kan du se på TV uansett hvor du er så lenge du har internett(via laptop, PC eller mobil). Fungerer ganske så bra Men nå er det vel slik at en ikke kan se på forskjellige kanaler. Mao jeg kan ikke se på TV3, mens feks en kamerat av megs er på Sky Sports...Endrer han kanal så blir kanalen hjemme hos meg endret. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Det stemmer. Samme begrensningen gjelder jo om du ser på tuneren du har i fra før via en PC og VLC? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Det stemmer. Samme begrensningen gjelder jo om du ser på tuneren du har i fra før via en PC og VLC? joda, men her må en da skaffe ENDA en boks....blir mange bokser etterhvert...smør på flesk!!! bedre om å kunne streame direkte fra tuneren (skal gå, må vel bare google mere)... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Problemet er at tuneren du har ikke kan klare å skalere videostreamen dynamisk slik at det faktisk er mulig å se på streamen i fra klienter med forskjellige linjer(ADSL, fiber, 3G osv). Det er det denne boksen gjør. Det klarer ikke tuneren din. Om eg kobler meg til Slingboxen med mobiltelefonen min så vil boksen sørge for å sende ut en stream som er tilpasset den lille skjermen og den minimale båndbredden eg har tilgjengelig. Kvaliteten på videoen er redusert, men det er faktisk mulig å følge med. Gjør du det samme(om du får på plass de rette programmene først, vel og merke) direkte mot tuneren din i dag fra mobilen vil det enten ikke gå, eller så vil streamen være så hakkete at det vil være et irritasjonsmoment uten like. Det er dette Slingboxen gjør så bra. Overflødig? Ikke om du faktisk har dette behovet. Tidligere så satt eg og såg på parabol via en Dreamobx og VLC. Fungerte helt fint det. Så lenge eg hadde en kraftig maskin og god båndbredde tilgjengelig. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Problemet er at tuneren du har ikke kan klare å skalere videostreamen dynamisk slik at det faktisk er mulig å se på streamen i fra klienter med forskjellige linjer(ADSL, fiber, 3G osv). Det er det denne boksen gjør. Det klarer ikke tuneren din. Om eg kobler meg til Slingboxen med mobiltelefonen min så vil boksen sørge for å sende ut en stream som er tilpasset den lille skjermen og den minimale båndbredden eg har tilgjengelig. Kvaliteten på videoen er redusert, men det er faktisk mulig å følge med. Gjør du det samme(om du får på plass de rette programmene først, vel og merke) direkte mot tuneren din i dag fra mobilen vil det enten ikke gå, eller så vil streamen være så hakkete at det vil være et irritasjonsmoment uten like. Det er dette Slingboxen gjør så bra. Overflødig? Ikke om du faktisk har dette behovet. Tidligere så satt eg og såg på parabol via en Dreamobx og VLC. Fungerte helt fint det. Så lenge eg hadde en kraftig maskin og god båndbredde tilgjengelig. Nå blir vel mitt behov først og fremst streaming til pc og ikke mobil. Jeg har 60/60 fiberlinje. Mottakere har vel enten fiber eller ADSL. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Da er det ikke så viktig å ha den Slingbox'en til å skallere datastrømmen nei. Men eg må personlig si at den absolutt gjør nytten, selv om eg streamer internt i nettverket eller ut av huset(har fiber). I førsteposten spurte du hvordan dette enklest kan gjøres. Slingbox. Om du ikke ønsker en ekstra boks så må du gjøre det slik du gjør i dag. Det du trenger da er å åpne de ekstra portene som trengs i brannmuren din for at du skal kunne koble deg til tuneren din i fra kameraten din. Dersom det er et poeng at man skal kunne se på forskjellige kanaler så må du ha en tuner til. Da kan du enten gjøre slik du gjør i dag, men da kobler du opp mot den ekstra tuneren, eller så kan du koble en Slingbox til den ekstra tuneren. Husk at tuner nr 2 da må ha et ekstra kort/abn eller meldes inn i evnt CS-gruppe( ). Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Da er det ikke så viktig å ha den Slingbox'en til å skallere datastrømmen nei. Men eg må personlig si at den absolutt gjør nytten, selv om eg streamer internt i nettverket eller ut av huset(har fiber). I førsteposten spurte du hvordan dette enklest kan gjøres. Slingbox. Om du ikke ønsker en ekstra boks så må du gjøre det slik du gjør i dag. Det du trenger da er å åpne de ekstra portene som trengs i brannmuren din for at du skal kunne koble deg til tuneren din i fra kameraten din. Dersom det er et poeng at man skal kunne se på forskjellige kanaler så må du ha en tuner til. Da kan du enten gjøre slik du gjør i dag, men da kobler du opp mot den ekstra tuneren, eller så kan du koble en Slingbox til den ekstra tuneren. Husk at tuner nr 2 da må ha et ekstra kort/abn eller meldes inn i evnt CS-gruppe( ). får gruble litt på det... men kanskje du kan være behjelpelig med dette å åpne porter kanskje? sliter litt der...må en feks ha dyndns.com? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå