Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter - "No signal" på skjermen

Anbefalte innlegg

I går når jeg skulle starte PC’en fikk jeg følgende melding på skjermen: ”No signal input”. PC’en slår seg på og alt virker ”tilsynelatende” normalt, men ingen signal fra skjermkortet.

Skjermkortet starter (dvs. vifter går etc.) og det er et lys på skjermkortet som lyser grønt (XFX GFX 280), men det ser ikke ut til at det sendes ut signal overhode (jeg har prøvd begge utgangene, 2xDVI). Jeg kommer heller ikke inn i BIOS’en når jeg trykker på Del/F8 knappen og det kan være et signal om at kanskje det er skjermkortet som har tatt dagen? Jeg har en DVI-D single link (ny kable) mellom skjermkort og monitor, men jeg antar at dette ikke skal ha noe å si da både skjermen og skjermkortet skal være kompatible med DVI-D singel link. Jeg skulle tro at dersom det er skjermkortet som har tatt kvelden, så skulle det ikke startet og lyst grønt? Jeg har testet å koble skjermkortet til en annen skjerm (fra samme pc) og det går heller ikke.

Det kan også tenkes at det er hovedkortet som er ødelagt, men da burde ikke maskinen startet? HK fungerer tilsynelatende ved at jeg får startet PC’en (lys blinker, vifter går, HD lager lyd etc.). Jeg har for øvrig sjekket at kablingen er korrekt og jeg også har tatt ut/inn minnebrikkene.

Jeg har nettopp flyttet og leiligheten jeg bor i har et ganske dårlig strømnett, dvs at sikringen ryker stadig vekk, i går da jeg skrudde på PC’en gikk sikringen, kan det ha skadet noen av komponentene mon tro?

Hva bør jeg gjøre nå? Jeg vurderer å kjøpe nytt skjermkort, men det kan jo være HK eller noe annet også.

Specs:

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2 4096MB

WD VelociRaptor 150GB SATA 3,5" 10000RPM

Seagate Barracuda 7200.11 500GB SATA2

3XFX GeForce GTX280 602M 1GB FC2 PCI-E

Asus.M3A79-T Deluxe, AMD790FX, S-AM2+

Sony NEC DVD±RW burner AD-7203S SL/SATA

Xenton All in 1 Internal Card Reader V3

Corsair Powersupply Bulk, CMPSU-750TXEU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med 9800 GTX, som tok kvelden i går ettersom jeg fikk samme melding på skjermen No Signal. Testet skjermkortet på min reserve pc og fikk den samme melding opp igjen.

Testet så da 7800gtx skjermkortet jeg hadde fra reserve pcen, da fungerte det på pcen uten No Signal Input.

Fant ut at jeg måtte kjøpe meg et nytt skjermkort, sjekk hva jeg posta opp i går LINK

Kan være lurt å ta kontakt med dem du kjøpte skjermkortet hos, så kan det muligens være snakk om samt vara innenfor garantisak, men det må du avtale med der du kjøpte det.

Men vent å se om det kommer noen andre som kan svare deg bedre på dette problemet ;)

Endret av Soles
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det eneste jeg frykter med å kjøpe et nytt skjermkort, er dersom dette blir ødelagt når jeg putter det inn i maskinen. Det kan jo tenkes at PSU'en er ødelagt, noen som kan svare meg på om dette er en relevant problemstilling?

Forøvrig skal jeg oppgradere til samme kort som deg og jeg er spent på ytelsesforskjellen mellom gfx280 og 560..

Lenke til kommentar

Helt enig, ville vært dumt å kjøpet et helt flonke nytt skjermkort og så tar det også kvelden pga, PSU eller kortsluttet HK. Hadde problem med psu selv rett før jula 2010, pcen ville ikke engang starte og når jeg så da fikk bytta til ny psu da starta pcen uten problem.

Ytelses forskjellen mellom GFX280 og 560 er ganske stor, sjekk for litt detaljert info http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_560_ti/80710/5

Lykke til vertfall :thumbup:

Endret av Soles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...